31 maj 2005

Stockholms innerstad utan el

För ca. två timmar sedan drabbades Stockholm av ett elavbrott, enligt Radio Stockholm var det något transformatorfel. Vi på Brahegatan var utan el någon halvtimme eller så, men andra har det värre för just nu är 8 000 stockholmare fortfarande utan el. Enligt Sveriges Eko pågår felsökning och enligt Fortum som normalt levererar elen, kommer elektricitetet åter, som en kär gammal vän de närmsta timmarna. Enligt mitt enkla sätt att se saken vore det bättre att Göteborg blev utan ström, så att världen slapp detta!

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas att du inte menar allvar detta om Göteborgare. By mot by, stad mot stad, rike mot rike, hur ska freden någonsin få en chans?

    Maisan

    SvaraRadera
  2. anonymus scribentus/Maisan:
    Kan inte tänka mig att något jag skriver är allvarligt :-)
    Tyvärr är filmen icke längre tillgänglig och om sanningen ska fram så har jag glömt vad den handlade on!!
    Men jag kan inte tänka mig annat än att om du kunnat se filmen (och även jag) hade du förstått det humorisktiska i det hela.

    Och alla som känner mig vet att om det något jag inte vill orsaka så är det krig.
    Give piz a tjans!

    SvaraRadera