06 juli 2005

Dagens Eko

Imorse när jag hörde Dagens Ekos inslag om och med han Trendfeldts Almedals tal igår, fick jag plötsliga deja vu-känslor. Trendfeldt gör ju en Bengt Westerberg. Han har rest runt i landet och träffat "fotfolket", blivit Fredrik med hela svenska folket och folket sade till honom:
- "Fredrik, vi vill jobba, hjälp oss att göra ett bra jobb".

Även löftena om 300 000 nya jobb känns som ett eko från förr. Förra gången var det han Fälldin, som lovade att om du röstade på honom skulle han fixa en halv miljon nya jobb. Nu blev det inte så, reultatet blev bara en enorm statsskuld!! Jag tror lika lite på att han Trendfeldt skapar nya jobb på att sänka skatter och försämra för de som redan har det sämst, som jag trodde på "jordbrukstorbjörn"

En annan märklig sak var att när jag bara hörde Trendfeldt och inte såg honom, då lät han faktiskt som Henrik Schyffert i Killinggänget. Framförallt när Schyffert gjorde sin "indian" på Idrottsgalan. Det är kanske humor som han Trendfeldt ska syssla med. Stand Up Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar