27 juli 2005

Flickan på bron

Igår visades den franske regissören Patrice Lecontes film från 1999, Flickan på bron på TV. Jag har sett den tidigare och då i biosalongens mörker, var jag helt koncentrerad på handlingen. Om handlingen ska det inte handla om nu.

Nej, nu ska det först handla om Vanessa Paradise, denna undersköna kvinna, som inte bara är sångerska och skådespelerska hon är mamma också. Igår blev jag fullständigt uppäten av henne, helt uppslukad helt enkelt. Betydligt bättre som skådespelerska än vad jag minns. Jag bara satt och njöt av henne. Hon är lite Brigitte "Så skapade Gud kvinnan" Bardot och lite Audrey Hepburn, men självklart mest är hon Vanessa Paradise.

Nu måste jag bara se Lecontes senaste film, "Imtima främlingar", hemskt att jag inte hunnit se den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar