24 juli 2005

Vilken Armstrong är störst

Lance Armstrong vann Tour de France idag och detta för sjunde gången. Fantastiskt. Men egentligen har han inte gått i mål än!! Det var för halt på Champes Elysees, så tävlingen fick förkortas! Vadå halt förresten, av lite regn, här sitter en annan och bara väntar på bandypremiären. Spola, spola isen ... 112 dagar kvar förresten.

Nåväl tillbaka till Armstrong. Det finns ju fler armstarkingar, Louis "Satchmo" Armstrong, Neil "Jag vill ha en egen måne" Armstrong och så han Lance "jag är ute å cyklar" Armstrong. Frågan är vem av dom som är störst genom tiderna?

För mig är "Satchmo" den absolut störste av dom tre. Tvåa på listan hamnar "månlandaren", men det är hårfint, hade det varit han som besökt Sunne, ja då kanske ... Cyklisten är jag helt övertygad om att han sysslar med doping. Han fick ju testikelcancer. Anna Bola i sadeln kanske? I min tävling är han iaf diskvalificerad! Vad jag inte fattar är hur kul det kan vara att cykla alla dessa mil, backe upp och backe ner och hela tiden veta om att man är en fuskare! Nej, då är filmen betydligt bättre.

Listorna blir många idag! Ali eller Maradona?? Tidningen Buster eller Keaton?? Junivallen eller Vitalavallen?? Hur som haver barnen helst, över alltihopa lyser moder sol och bandy kommer alltid att vara idrotternas idrott. Spola, spola isen ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar