18 september 2005

Det snöar i Edens lustgård

Min franska är dålig.
Vilket är synd.
Framför allt nu, när jag hittat Oh la la ..
en trés bien radiostation.
Kan dock några franska ord.
Calvados, whiskey och gin.
Tre viktiga ...

Hittade de fem viktigaste verben.
På Kjell Höglunds sajt!
I hans gästbok!!

dricka
supa
skåla
klunka
halsa
bälga..

Kjell Höglund.
Mannen som tror sig vara lämpad för stipendier.
Vem tror att han är?
Vem är INTE lämpad för stipendier.
Skillnaden är väl bara
att han får men inte jag!
Men jag unnar honom det!!

Det är nu.
Just i detta nu som jag ska knyta ihop den här posten!
Oh la la och Kjell Höglund.
En märklig kombination.
Kan det tyckas.
En utmärkt kombination.
Tycker jag

Jag lyssnar på Oh la la ..
där jag inte fattar ett smack ..
och läser Kjell Höglunds poetiska texter.
Det känns som om de hörde ihop.

Men rubriken då?
Det snöar i Edens lustgård.
Om det snöar där?
Det visar sig i höst.
Då kommer boken.
Kjell Höglunds bok.
"Det snöar i Edens lustgård."
Från Lugnare vattten till Edens lustgård.

Kjell Höglund.
Mannen som är lämpad för stipendier - Oh la la la

11 kommentarer:

  1. Du är också verkligen värd några feta stipendier.

    SvaraRadera
  2. Tack!!
    Han är för underbar han Kjell, tycker jag!
    Bara att känna att man är lämpad för sådana.
    Men det är klart om man under en längre tid hör folk hålla på i våningen ovanför så ..

    SvaraRadera
  3. En bok man väntar på. Och jag jag lovar att jag kommer att testa kombinationen Kjell Höglund - Oh la la. Det låter lovande!

    SvaraRadera
  4. perspektiv: Vi väntar kanske alla på Edens lustgård.
    Kjell skrev:
    "Brigitte Bardot
    varför blev det inte vi två
    vad gjorde jag för fel
    varför blev det inte vi
    Brigitte Bardot
    jag har sett alla dina filmer
    jag har skrivit kärleksbrev
    men aldrig fått något svar"


    Jag säger bara Oh la la ...

    SvaraRadera
  5. Roligt att du äntligen hittat Oh La La. (ha! en annan har ju bloggat den för flera månader sedan och haft den i länklistan sedan dess:-)

    "Idag bjöd hon in mig på en kopp kaffe och lite knäckebröd men honom har jag aldrig sett"

    SvaraRadera
  6. fronning:
    VA? Jag som trodde jag först både på månen, majs och med att lyssna på Oh la la ... snacka om att man blir besviken.
    Menar du detta?
    Är detta sanningen?
    Du driver med mig, lr hur?

    Nåväl, jag är iaf den första i hela världen, som lyssnar på Oh la la, utan att förstå ett jota?
    Den förste som lyssnar på Asnavor, Pjaff med Kjell Höglunds texter framför sig.
    Vad säger du nudå?

    "det känns dumt och idiotiskt
    men man vänjer sig
    man vänjer sig"

    SvaraRadera
  7. "Jag stampade ut elden och gav mig iväg
    med magen fylld av bönor och potatis
    den sista kaffeklunken hade lämnat i min mun
    ett minne av nedbrända städer
    det var konjunktion på himlen
    det var fel på mina sista kalkyler

    /Kjell Höglund (Hemlig kärlek, Nefertiti, 1986)

    SvaraRadera
  8. http://www.kjellhoglund.com/bokrelease.html

    Hoppas kunna gå dit med hela familjen!

    SvaraRadera
  9. perspektivet: 21 oktober! Såg att min gode vän Themptander skulle vara där oxå. Får väl hoppas att man får en inbjudan där det ingår nåt att dricka!! Man kan ju inte möta Kjell med bara bönor och potatis i magen!!!

    SvaraRadera
  10. Då kanske vi ses. Om Gud och familjen vill. Tyvärr är jag okunnig nog för att inte veta vem Themptander är.

    SvaraRadera
  11. Themptander är en "klipp och klistra konstnär". Satir och roligheter i collageform.

    SvaraRadera