25 september 2005

Kim Stensland

Idag mötte jag Kim Stensland.
Ja egentligen möttes vi inte.
Vi bara sågs som hastigast.
Han såg inte mig.
Det var bara jag som såg honom.
Genom ett fönster.
Ett gallerifönster på Sibyllegatan.
Galerie Alex Wiberg.
Jag känner varken han Wiberg eller han Stensland.
Kim Stensland är konstnär.
En konstnär jag aldrig sett förut.
Varken honom eller hans verk!
Men dagens möte gjorde mig lite nyfiken.
Nu har jag förlängt vårat möte via internet.
Han har gått från att måla abstrakt till att måla motiv.
Motiv som "ligger honom närmast hjärtat".
Han målar Beatles, Piaf och Coltrane.
Han målar från filmer.
Han målar bra!
Han slår an en ton som jag gillar.
Det finns lite Hopper,
det finns lite av han Ljungberg från Ljungby.
Jag ska förlänga vårat möte.
Jag ska gå tillbaka till Sibyllegatan.
När Galeri Alex Wiberg har öppet.

2 kommentarer:

  1. Hejsanhejsan!
    Jag är Kim Stenslands dotter.

    Najs du har skrivit :D

    Hej då // Ella, 12 år.

    SvaraRadera