24 september 2005

Tre frågor

Fick en uppgift av SANDRA.
Svara på dessa tre frågor.
Mission impossible, nästan ...

På A svarar jag ....

Tre saker som jag gillar:

Bra konst, bra film, bandy

Tre saker som jag tycker illa om och som skrämmer mig?
Våld, fanatiker, Kd

3 viktiga saker i mitt rum:

Fönstret, datorn, röran

3 slumpvis utvalda fakta om mig:

Lat, envis, envis

3 saker jag vill göra innan jag dör:
Träffa Gud, möta mitt öde, andra resor

3 (eller flera) saker jag kan göra:

”Jag kan hantera en såg
jag kan yxa en båt, jag kan ro
jag kan klara mig själv
jag kan koka min mat, jag kan sy …”

3 saker jag inte kan eller vill göra:
Karriär, svara på enkäter, rösta på Kd

3 saker jag säger mest:

Det fixar vi …, imorgon, men snälla …

3 kändisförälskelser:
Audrey Tatou, Audrey Tatou, har hon en syster?

Med en underbar förväntan skickar jag frågorna vidare till:
Martin Klasch
P E R S P E K T I V E T
SIN

16 kommentarer:

  1. Jag satt å läste å tänkte usch vad jobbigt att svara på sådana här enkäter och att det är tur att det är du å inte en annan som gör't.
    Så: PANG plötsligt kräver du att jag ska göra't också. Vad taskigt! Nåja, vi får se. Jag ska försöka se det som en ära:-) Jag ska be Martin Klasch att svara på frågorna kanske. Han är dock svårgreppbar och undflyende.

    Contact förresten...

    SvaraRadera
  2. fronning:
    Contact, yes - "Hon kom över mon".
    Ted Ström ...
    Taskigt - Håller helt med.
    Det är just Martin Klasch vi ska få tag i ..
    Jag gjorde detta endast för att det var hon med det nyrensade hjärnan och foten i hälen, som begärde det!!
    Aaaavskyr enkäter o.dyl.
    Brukar aldrig svara på något!!

    SvaraRadera
  3. PEF har utför detta test
    http://www.cuteducky.com/cute_animal_quiz.html
    och här är resultatet:

    You Are A: Bear Cub!

    bear cubBears are strong and independent creatures who roam in the forest in search of food. Bears are usually gentle, but anger one and be prepared for their full fury! You're big, you won't back down from a fight -- classic attributes of a bear. Intelligent and resourceful, though lazy at times, you are a fascinating creature of the wild.

    You were almost a: Kitten or a Pony
    You are least like a: Squirrel or a Bunny

    SvaraRadera
  4. fronning:
    Mr J oxå:
    Allt för Klasch sas...
    You are A Monkey!
    "Monkeys are intelligent and agile, well-adapted for jungle life as they swing happily from tree to tree. As a monkey, you are a social animal who prefers a warm climate, eats a wide range of food and is quick to learn new things. A monkey's tiny primate features are irresistable, as is his gregarious personality!
    You are almost a Pony or a Puppy.
    You are least a Turtle or a Bunny.

    SvaraRadera
  5. Får man fråga hur det kan komma sig att kd är en av tre saker som du tycker illa om/skrämmer dig mest?

    SvaraRadera
  6. mia:
    Kd tillhör de tre "saker" som jag tycker illa om. Egentligen finns det naturligtvis fler, men nu skulle det vara tre och idag tillhör Kd "topp tre".
    Orsaken är många men, kan sammanfattas med:
    Ytterlighetskonservatism med religösa förtecken och pingströrelsen.

    sandra:
    Lat? Ja, ett gäng!

    SvaraRadera
  7. josephzon//
    tror att du har ett gäng fördomar om kd, liksom jag själv hade förut...

    SvaraRadera
  8. mia:
    Jag har nog likt de flesta av mina medmänniskor på denna planet fördomar om mycket.
    Men summan av kunskap, livserfarenhet och känslan!! gör att jag tycker det jag tycker!
    Må tiden ändra på det ...

    SvaraRadera
  9. Kanske när du mött Gud! :-)

    SvaraRadera
  10. perspektivet:
    Ett möte med Gud kan nog förändra det mesta för de flesta.
    Men jag vill nog att mötet med honom/henne ska vara lite mer än ett "möte med Lassie ..."
    Vi ska inte bara ses utanför Saluhallen vid torget.

    SvaraRadera
  11. Josephzohn: Står det kd:are där, utanför Saluhallen?

    Skämt åsido. Jag tror inte heller att man möter Gud utanför en Saluhall. Själv möter jag Honom i Gudstjänstens mystik. Då talar vi inte om gudstjänst i pingskyrkan eller svenska kyrkan... jag är prava slavni, eller ortodox på svenska...

    SvaraRadera
  12. perspektivet:
    Först blev jag lite rädd?
    Inte över din tro!
    Nej, nej, (ortodox är väl "rätt troende" har jag för mig och då är det ju rätt tro för dig!)

    Nej, det jag var rädd för var att jag med min just nu trötta hjärna hade skrivit att Kd var Gud!!
    En scrollning gjorde att det endast var tal om att möta Gud utanför Saluhallen eller rättare sagt att inte möta honom där!
    Jag är sedan många år övertygad Robert Lindare!

    SvaraRadera
  13. Han i Kramfors? Inte han i Dals-Långed, va?

    Själv tror jag stenhårt på Martin Klasch och han röstar nog på CDU. Men jag har inte fått tag på honom än så jag vet inte säkert.

    SvaraRadera
  14. fronning:
    Det finns bara en Robert Lind och han bor i Kramfors, tror jag jag vet inte ....
    http://ia300828.eu.archive.org/3/items/RobertLind/robert_lind.mp3

    Jag kan vänta länge på Martin Klasch oavsett vad han röstar på, varför han röstar, hur han röstar ...
    Men CDU?
    Var den låten med?
    LOD minns jag!!
    Men CDU??

    SvaraRadera
  15. Ja, vi på Martin Klasch har väntat länge. Men vi tror stenhårt. Då kan man vänta i två tusen år. Minst.

    Det där med LOD gick över mitt huvud är jag rädd.

    SvaraRadera
  16. fronning:
    Jag börjar mer och mer vackla i min tro.
    Rober Lind eller Martin Klasch eller Clas Ohlson ...
    LOD = ??
    Härligt, då har jag ju en ny "gissa låten" .... kommer kanske senare ikväll.

    SvaraRadera