17 oktober 2005

Grattis Djurgårdens IF Fotboll

Djurgårdens IF - Svenska mästare ...
.. i fotboll ...
Fotboll??
Alla vi som varit utomhus idag.
Vet att det är höst.
Efter hösten kommer vintern.
Då är det inte många som bryr sig om fotboll!
Då är det bandy som gäller.
När bandylagen inte spelar ..
.. kastar vi ett slött öga på hockeytabellen.
Och där ligger Djurgården i botten.
Ordningen är återställd!

Men nästa år ...
Då blir det vår igen.
Då vaknar åter intresset för fotbollen.
Kulan i luften.
Då blir det allsvenskt spel på Värendsvallen.
Men idag?
Vem bryr sig om fotboll.
Spola, spola isen ..

8 kommentarer:

  1. Lite lite till. Bryr vi oss fotboll. När Gais och J-Södra har ordnat uppflyttning. Då byter vi fokus. Då är det bandy som gäller.

    SvaraRadera
  2. perspektivet:
    Som alltid, gör vi skillnad på folk och folk eller hur jag nu menar.
    Icke sa Sten Broman, icke ska vi glömma Gais och J-Södra.

    SvaraRadera
  3. Jodå, nu när det är kirrat så är allt glömt tills i vår.
    Hur många lantisar är det egentligen som ger sig ut i kylan å kollar in en sån där bandymatch? Bandyvåld finns det? Och är det sant att alla har gubbkepa, EPA-traktor och är svinfulla?
    (kollar bara HUR bra den där posten om bensindekaler var:-)

    SvaraRadera
  4. Jag menar förstås vanlig traktor...

    SvaraRadera
  5. mr fronning:
    För din skull som varande Djurgårdare är jag glad och skickar mitt ytligaste Grattis ...
    Antalet lantisar som tjyvstartar sina EPA-traktorer eller vanliga traktorer, kör några raggarrunder och med sakta puttrande mak beger sig till byarnas bandybanor, för att ställa sig i kylan och titta på vintersporternas vintersport varierar kraftigt ... men många kan det bli. När Hammarby var på Tjustkulle förra året kantades nationalarenan av ca: 4 ooo stelfrusna kepsförsedda (gubbkepor från Lantmännen eller Granngården)
    åskådare.

    Bensindekalspostningen var bra och jag säger som Lennon sa till Mc Cartney, då om låten Yesterday ... Bensindekalspostningen är den enda du har gjort som är bra .... :-)
    Men än en gång GULD är GULD och du vann !!!

    SvaraRadera
  6. ...och jag noterade inte en enda guldhatt (av typen Österspelarna rullade omkring i). Skulle det vara så att jag missat någon guldhatt så må ju det vara obra men förlåtet i DETTA sammanhang. Jag tycker Österspelarna kunde fått någon keps från lantmännen och en påse gotter i uppmuntranssyfte. Det kallar jag generositet samt stil och finess.

    SvaraRadera
  7. mr fronning:
    En mycket god iaktagelse, grattis till den. Orsaken är att fotbollsförbundets allt i allo och chef och tillika Österfanatikern, Lars_Åke Lagrell, förbjöd alla andra lag att ha Guldhattar i år!
    Jag har sett svarsbrevet som tränare Jonevred skrev till Lagrell, ord och inga visor ...
    Håller helt med. Lantmännenkepsar till alla svenska hjältar utanför tullarna. Det är en mänsklig rättighet. Fluortanterna i vårat avlånga land har däremot redan lagt in sitt veto ang, ditt förslag om gôttepåsar.

    SvaraRadera
  8. Ja, du ska se att den j-a Lagrell kommer springande med guldhattar när den sista matchen spelas. Det blir nog spektakel på stadion också.

    Tråkigt det där med gottepåsarna.

    SvaraRadera