12 oktober 2005

Sämst på plan

Zlatan, Henke, och Ljungberg.
Snart springer dom in på Råsunda.
Jag laddar.
Med Ulf Lundkvist och Petter Karlsson.
Med boken "Svenska hjältar".
Kapitel två:
Sämst på plan.

"Eftersom förre målvakten brukade kasta sig bort från pucken,
var det förstås sensation när Anders Körberg klev in och
tog 111 skott i debuten.
Att 33 andra slank in. Brydde sig ingen om.
Man gör inte det i Hallstahammars SK.
Sveriges sämsta hockeylag."


Att Sveriges bästa fotbollslandslag vinner och går till VM tar jag för givet. Men hur går det för Hallstammars SK? Det är en annan fråga!

5 kommentarer:

  1. Perspektiv är vad det är!

    SvaraRadera
  2. mr p-e:
    perspektiv, sa p-e
    men vad säger perspektivet?

    SvaraRadera
  3. Men boken är bra.

    SvaraRadera
  4. anonymus scribentus:
    Jag hoppas det. Ska läsa den "på min resa genom världen" ... iaf på bussresan till Småland i helgen!
    Men det lilla jag läst verkar lovande ...

    SvaraRadera