14 november 2005

Bandy suger - Nu tar vi lite Paris

"Bandy suger".
Johnny kommenterar idag!
Märkligt ...
Och han Fronning fyller på.
Nu får du skriva om annat än bandy.
Mr Fronning.
Han med buttarnas Brasilien.
Märkligt ...
Ibland är inträffar märkliga saker.
Ibland är Robert Linds vägar outgrundliga.
Just den dag då bandyn suger.
Då är biblioteket i Gamla Stan på sitt bästa humör.
Skänker bort böcker.
Böcker som ingen längre läser.
Vafalls ...
Är det ingen som läser M Sasek längre?
Sasek han som har skrev om bl.a. Paris, London och Rom.
Guidböcker för barn.
Fulla med underbart träffsäkra bilder och härlig text.
Miroslav Sasek - Detta är Paris, från 1963.


Detta är Paris - Sasek Metro Konstnärernas Montmartre Fransk polis

Sasek_Restaurante Rue de Chat Hallarna Saint Germain des prés

This is M Sasek.

6 kommentarer:

  1. Skänker de bort böcker imorgon också? Min far har alltid sagt att man ska passa på att titta efter böcker när biblioteken rensar. Då kan man hitta rariteter. Det har du tydligen gjort. Men finns något kvar imorgon? Till PERSPEKTIVET?

    SvaraRadera
  2. perspektivet:
    Tyvärr!
    Redan senare idag var det försent ....

    SvaraRadera
  3. Du ska naturligtvis skriva så mycket du vill om röda nystan. Jag ville bara påpeka att du inte ska glömma skriva om annat också. Och se! Nu har han gått och gjort bokfynd! Grattis!

    SvaraRadera
  4. fronning:
    "Jag lovar att inte köpa brännvin för pengarna sa Per", men annat ska jag skriva om .. det kan jag lova.
    Ibland förstår även jag dina varma tankar :-)

    Bokfynd, sa Bill
    Bokfynd, sa Bull

    SvaraRadera
  5. Har han inte skrivit någon bandyguidebok? Det blir lite mycket Paris tycker jag!

    SvaraRadera
  6. forza:
    Inte vad jag vet!
    Han var ju tjeck, så det hade nog blivit en bok om hockey istället.

    SvaraRadera