26 november 2005

Från Hill till Fred Andersson

On the bandyHillGårdagens smäll.
Bandychocken.
Nu är den glömd.
Nu är den borta.
Borta.
Finns inte mer.
Mardrömmen
Bearbetning.
En inre.
Först "The Movie".
Sedan bilder.
Bandy.
klicka för ett underAnalyserande.
Det börjar som en Hill.
Schizofrena bilder ...
"On the Bandyhill"
Jag är sjuk ...
Men ...
klicka för ett större underDet suddas bort.
Mindre och mindre blått.
Holopainen.
Finns inte mer ..
Det ljusnar.
Mer och mer gult.
klicka för ett ljusÄntligen.
Det tunga är borta.
Jag ser ljuset.
Jag ser ...
.. en "Fred Andersson".
Jag är botad.
Jag är frisk.

Var det på söndag vi spelar igen?

(no freud, just klasch and dreamlines)

2 kommentarer:

  1. Skönt att du är botad, matchen mot Villa var en trist historia. BK Derby på söndag, på kullen. Då vinner vi igen!

    SvaraRadera
  2. forza:
    Jag är FRISK, jag är BOTAD!
    Som ett led i uppladdningen inför dagens match mot Derby, la jag in SM-finalen 1986 i lexikonet.
    SM-guld, SM-guld, SM-guld ..

    Nu ser jag bara framåt ...

    SvaraRadera