20 november 2005

... gås bandylexikon (uppdatering, Bandy Records)... eller släng dig i väggen PCL

Nu kan det bara konstateras.
PCL LinkDump är nummer 2.
... gås blogger är etta.
För det var jag som hittade det.
Bandy Records.
Skivbolaget alla talar om.
Men som ingen har sett.
Bandy Records.
Nu har ni sett det.
Och som om inte det var nog.
Jessie Hill.
Med låten.
Ooh Poo Pah Doo.
En riktig klassiker.
En låt som har det rätta bandysvänget!
En bandyklassiker
Från nådens bandyår 1969.
Kommer att höras på alla bandyarenor.
Landet runt.
Kan det bli bättre?
Tror inte det ...


.. släng dig i väggen PCL LinkDump :-)

*** lyssna eller spara mål ***

10 kommentarer:

  1. Wow! Vilken bra låt. En riktigt bra bandylåt! Kvällen är räddad!

    SvaraRadera
  2. perspektivet:
    Och vilket skivbolag!
    Wow! Bandy records!
    Men efter 2-5 är väl inte kvällen riktigt räddad :-)

    SvaraRadera
  3. Josephzohn: Nej, han Andebro fick tydligen väldig fart i andra halvlek. I returen lär det bli omvända siffror...

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  5. perspektivet:
    Returen. Det är vad alla talar om just nu! Returen hemma på Kullen. Guldglansarenan. Då kommer han Anderbro att sätta anden i halsen.
    Då när Ooh Poo Pah Doooooo har ljudit klart ... då när revanschen är ett faktum!

    SvaraRadera
  6. Josephzohn: Du skrev inget om det där med "andra halvlek"... Hört om det funkade bra med två bandykaffepausar? Och till sist: Vetlanda lär väl inte ha någon större vilja att införa 3x20 min?

    SvaraRadera
  7. Snyggt hittat (har precis vaknat upp efter att jag slängde mig i väggen...).

    SvaraRadera
  8. perspektivet:
    Min humbla synpunkt? På det där med 3x30? Tror du att bandyförbundet ringde och kollade vad SAOB tyckte och tänkte?
    Icke, sa Nicke Bergström..
    Och så frågar du, källan bakom bandyns stora ABC. Du vill ha min synpunkt!
    Tackar.
    Jag tycker att det bra att man testar olika idéer som kan göra bandyn bättre och intressantare, men ..
    NEJ. Det funkade inte. Jag tycker inte att man ska spela 3x30. Kalla mig gärna gammalmodig, en bakåtsträvare, men nej, bandy SKA spelas i två klassiska halvlekar.
    OBS! Detta har inget att göra med 5-2 förlusten i gårdagens testmatch.

    mrdante:
    F'låt! Jag trodde du visste att det bara vara ett uttryck. Hoppas att du hade cykelhjälmen på dig. :)
    Men nu när du vaknat till.
    På den krokiga vägen till Bandy Records snubblade jag över denna sida. Kanske finns det något matnyttigt där för dig.
    Kolla in låtar som börjar på Oo.

    SvaraRadera
  9. Josephzohn: Men testmatchen visade väl ändå att din tes stämmer? Jag menar, om "di gule" vunnit hade man kanske inte kunnat dra några slutsatser eftersom de nästan alltid vinner...

    SvaraRadera
  10. perspektivet:
    Jaha så ska man då bli påmind, bli påmind, bli påmind om den tunga förlusten igår. Ska du inte även passa på att påminna mig om att jag kan se matchbilderna på svt/sport oxå, eller rättare sagt Andebros tre avgörande mål.

    Mina bandyteser är alltid de rätta, jag tog redan som barn Cloetta.
    Bandy ska spelas i två halvlekar och om dom hade gjort det igår då hade VBK vunnit. Så man kan utan att blinka skylla gårdagsförlusten på Svenska bandyförbundet.
    Två halvlekar och en omspolning, det är bandy det!

    SvaraRadera