14 november 2005

... gås premiärsummering

Årets höjdpunkt är över.
Jultomten är utdelad.
Bandypremiär.
Dagen då bandyn tar över idrottssverige ...
Tar över?
Icke sa svensk media!
Radiosporten hade endast en "lajvsändning".
Gissa från vilken match?
Backavallen fanns i alla fall inte på kartan.
Nätets media är inte bättre.
Värst är Höglandsnytt.
Fel slutresultat!
Saknaden efter Anders Meurling blir stor.
De övriga tidningsdrakarna kopierar TT-texter.
Precis som hela förra säsongen.
Bandyn blir en notissport.
Nej vill man vara bandyuppdaterad.
Det är bandysajterna som gäller.
Men han Fransson på BandySM.
Den gamle Nässjöbon.
Hans kulram är ur funktion.
Denis Riabchevski blev faktiskt tremålsskytt.
SvenskaFansBandy får hyfsat betyg.
Tack vare VBK-redaktionen ...
.. "tjustkulle rules" ...
Resten är sådär, på SvenskFans/Bandy
Premiärmatcherna är slut.
Söndagen, "bandydagen" har blivit en grå måndag.
Men på SvenskaFans är det fortfarande Inför !
Den "nya matchsajten" i regi av Svenska Bandyförbundet är bäst.
Redan igår var deras "livesändning" kanon.
Hörnor, mål, utvisningar rapporterades in ... och även ut.
Kanon, sa bandyvännerna ...

Men, men, men värst av allt ...
Gårdagens stora smolk i bandybägaren var publiksiffrorna.
Premiäromgångens publiksiffror ...
394 i Ljusdal ...
632 på Studenternas!
814 på Backavallen.
394 åskådare som vill se bandypremiären?
De sista entusiasterna verkar bli färre och färre.
394 personer.
Bedrövligt!
Dessutom på Ljusdals återkomst till Bandysociteten.
Tvångsnedflyttning?
Nej, visst ja agan är förbjuden!

Gårdagens bedrövliga publiksiffror och dåliga mediabevakning.
Bevisar än en gång att Bandyförbundet måste tänka om.
Premiäromgången får inte splittras upp.
Premiäromgången ska spelas en söndag.
Premiäromgångens matcher ska starta 13:15 ...
.. sen ska Radiosporten göra sin busvisslande start kl. 14:00.
Som dom alltid gjort ...

8 kommentarer:

  1. Men till helgen börhjar svt24 att sända bandy. Då skall folket vakna!

    SvaraRadera
  2. Enligt dina gamla teorier, måste det vara Lars-Åke Lagrell som är orsaken till den splittrade omgången.

    Hörde dessutom att på fredagen var det inga som hade bokat plats på supporterbussen till Katrineholm!

    Men vi vann i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Hallo. Bandy suger ;-)

    Sitter du med Explorer? Jag gör det på jobbet, och här ser det ut som att jag har tappat bort min sidebar i bloggen - den har liksom hamnat under posterna. Om du har Explorer - skulle du kunna kolla hur det ser ut hos dig?

    SvaraRadera
  4. Johnny: Ser helt OK ut på min skärm. Med Expl.

    SvaraRadera
  5. johnny:
    Sitter på skolan, kollar din, ser en aning konstigt ut!

    SvaraRadera
  6. perspektivet/josephzohn: Aha. Men jag stökar om ändå ... koden var rätt stökig.

    SvaraRadera
  7. perspektivet:
    Yes, den 20/11 visas VBK-VSK!!!

    forza:
    Mina teorier stämmer alltid, jag har alltid rätt. Men jag tänkte faktiskt inte i dom banorna, men självklart.
    Som perspektivet så väl har formulerat det Lars-Åke är roten till allt ont i världen. Det började med skakning på Estonias däck .. å sen har det bara fortsatt.

    Snacka om dålig uppslutning. Trodde och hoppades på att den nybildade supporterklubben skulle öka bandyintresset runt VBK. Men det finns ju mycket annat att göra i Vetlanda, konkurrensen är stenhård :-)

    johnny:
    Bandy suger? Stämmer precis! Men nu är säsongen igång och lexikonet är så pass uppdaterat att jag nu lugnt kan dra mig tillbaka ... i min bandysoffa ... :-)

    Angående din html-problem ser jag att det nu funkar igen, vilket gläder mig.

    SvaraRadera
  8. Johnny mf: HTML-problem kan uppstå när man kränker bandykulturen... :-)

    SvaraRadera