29 december 2005

... gås "En mytomspunnen inspiratör"

En mytomspännande inspiratör ...
En kultfigur ...
.. i den svenska rockens historia.
"Sordin".
"Lagt kort ligger".
"Svarte kungen".
"Ett enskilt rum på Sabbatsberg" ...
John Holm.
Nu har även jag den ...
.. boxen "Främmande natt" ...
.. John Holm åren 1967-1997.
Här finns dom alla ...
.. plus en liten skrift, om ...
Jag njuter ...
Vad bryr jag mig om snöstormar.
Jag njuter och läser ...
Vad bryr jag mig om snöpliga förluster.
Jag njuter och minns ...

"Jag ville tala om, för att du skulle veta
Tala om för dig...
Det finns om sommaren en äng, där jag brukar leka
Dit ska du följa mig. .."

6 kommentarer:

  1. Josephzohn: Bta att varva Tati-filmerna med...

    SvaraRadera
  2. perspektivet:
    Tati, sa Bill
    Holm, sa Bull
    Stefan, sa Bill
    Nej, John, sa Bull

    Holm är ena rama Höglund ...
    eller Anders F ...
    Holm är kult, sa Måns!

    Och detta är inte vanligt att Bull, Bill och Måns är överens!

    SvaraRadera
  3. jonte är sveriges stösta musiker någonsin. gert i malmö

    SvaraRadera
  4. Jag håller helt och hållet med Gert i Malmö! John Holm är helt otroligt bra....han är helt enkelt kult, och Sveriges största rocklegend genom tiderna......keep on rocking, John Holm!!!

    SvaraRadera
  5. jonte är en begåvning som vi i sverige borde uppskatta mera ,som tex när musiker som går in i studion absolut borde dom kontakta john ,tycker jag. nu kanske det är så att dom gör det, vad vat jag?, så länge han inte gör någon platta själv så kanske han kan vara med och "prodda" sjunga,vägleda,och bidraga med någonting som är obetalbart och som är omjligt att lära ut nämnligen"känsla"feeling och det har han ju tusenfalt.så igen jag hoppas musiker vill låna john´´s hjälp tills han kommer med nästa platta. gert

    SvaraRadera
  6. signe/gert:
    Vi är helt överens!
    Det finns bara en John och det är John!

    SvaraRadera