23 januari 2006

... gås Bandymässa

Snart, mycket snart.
I en huvudstad nära dig.
Ska det spelas om det guldigast idrottsguldet.
Stockholm gås Bandy-VM.
Hela stan kommer att fyllas av bandyaktiviteter.
Tja kanske inte riktigt hela ...
.. men i Söderhallarna.
Där kommer skinkor, korvar blandas med bandybollar.
Bandykändisar, tävlingar, spel och dobbel.
Bandymässan startar fredagen den 27 januari.
Och avslutas den 4/2 med en paneldebatt ...
.. är bandy kultur?
Med författaren Ernst Brunner vid podiet.
Ernst Brunner?
Är inte han en gammal boxare?
Då är det kanske bäst att hålla med ...
.. och det gör vi ju.
Bandy är kultur.

Andra bloggar om: , , ,

och tack till mr f för tipset, du är en sann bandyvän ... innerst inne :-)

10 kommentarer:

  1. Josephzohn: Med tanke på att Hammarby så sensationellt leder Elitserien, obesegrade med ett matchsnitt på cirka 6-3, så förtjänar verkligen stockholmarna denna bandymässa. Gratis Stockholm!

    SvaraRadera
  2. Äsch, det var ingen "reklam" för ett av mina senaste inlägg, det var en ren felskrivning... Grattis Stockholm, menar jag givetvis.
    Men paneldebatten "Är bandy kultur" behövs inte. Alla VET att bandy är kultur...

    SvaraRadera
  3. perspektivet:
    Bandy är kultur.
    Frågan är om Brunner tycker det?
    Bandymässa i Sthlm.
    Absolut.
    På tiden.
    I tiden.

    SvaraRadera
  4. Josephzohn: Du har avslöjat honom. Kungen. Han snodde ett bandyordspråk och gjorde det till sitt. För bandy - i tiden! Så var det från början, innan stölden...

    SvaraRadera
  5. Skyller du mig för bandyälskare en gång till så...!!!!

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  7. perspektivet:
    Jag förstod det, men så är jag en av få människor som förstår "valspråket".

    fronning:
    Har jag aldrig gjort.
    Det är stor skillnad på bandyälskare och bandyvän.
    Det är som med kärlek och sex ...
    Men efter ditt hackande hot känns det lockande att ...!!!???

    SvaraRadera
  8. Jag noterade mitt minimala misstag men orkade ej korrigera. I min hjärna och i det förudmjukande sammanhanget är det precis lika illa! Passa sig, han Mr J! Hacka, hacka, HACKA!

    SvaraRadera
  9. fronning:
    Det är dom små misstagen som håller kommentarerna igång.

    SvaraRadera