23 januari 2006

... gås BAOB (uppdatering, Ett steg i rätt riktning)

Bandvänner i det avlånga landet.
Martin Klasch och ers högheter.
Nu gör bandyns "serielunk" ett uppehåll.
Jippi, ropar den mystiske mr F direkt.
Men!
Bandyn är som Fantomen.
Bandyn är en vandrande vålnad.
Den återkommer.
Nu i ny skepnad.
Bandy-VM 2006.
Till vilket jag återkommer.
Vill bara meddela.
Vänligt men bestämt.
Att under detta "uppehåll".
Kommer Vetlanda BK.
Ta många steg i rätt riktning.
Efter VM ska vi bara falla framåt ...

E
"Ett steg i rätt riktning", klassisk bandyklyscha, ofta sagt av tränaren efter en ny förlust, den femte, sjätte eller sjunde raka förlusten eller efter en brakförlust. Kan med fördel kombineras med "Ett fall framåt". Tyvärr brukar det vara som så att det måste till flera steg i rätt riktning eller flera fall framåt innan den efterlängtade segern kommer ...

Bandylexikon - BAOB ... bandylexikon.tk/
"BAOB - Det lilla lexikonet, med det stora innehållet"
"BAOB - På nätet sedan oktober 2005"


Andra bloggar om: , , ,

5 kommentarer:

  1. Angående den från Stockholmsmässan tjyvade logotypen så såg jag till min förtvivlan att det olustigt nog skulle hållas någon slags "bandymässa" i Söderhallarna!!! Nä, nu tycker jag de krumma klubborna kommer lite för nära. Zinken är ok för det är ju ändå avsett för bollspel men Söderhallarna! Var ska jag nu köpa min mat och mitt vin om de ska sparka boll därinne?! Fy jäsiken ett sånt spektakel! Kan han inget göra han Göran? Vad gör han, Göran? Du verkar ha ett klubba med i spelet tycker jag!

    SvaraRadera
  2. fronning:
    Säg mig var du bor så ska jag spola upp en bandybana på din gata.
    Bandymässa i Söderhallarna?
    Låter som en dröm!
    Har du drömt eller!
    Måste snabbt som ögat kolla upp detta.
    Om detta måste ju skrivas spaltmeter på alla bloggar världen över ...

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas ju förstås att det blott var en ond dröm eller att jag åtminstone läst fel! Låt det ha stått Östermalmshallen!!

    SvaraRadera
  4. Skit också!! Jag får lämna stan helt enkelt. De har väl ingen bandy (det var så det hette va?) i Göteborg?

    http://www.bandyvm.se/news/read.asp?newsID=71

    SvaraRadera
  5. mr f:
    Östermalmshallen, vore betydligt bättre, närmare och då kunde du handla dina godsaker ifred.

    Men jag får iaf tacka för tipset!

    SvaraRadera