24 januari 2006

Så blev han Magnell verklighet

För en stund sedan ...
.. en kommentar på Kulturbloggen.
Ett litet utdrag ur låten Kliff ...
För att fira Ola Magnell 60 år ...
Men!
Får han fira .
Får väl också jag fira.
Vad ska jag fira?
Äsch vafalls.
Här måste drickas pilsner.
Dags för den mest lokala lokalen.
Oh min strupe vad du var torr.
Äsch vi tar en till ...
Gudagott att slippa pizzan.
Här dricker vi oss mätta ...
Men Magnell då?
Och verkligheten.
Jo det ska skrivas ...
.. att när man lämnar den lokala lokalen ...
Då känns Kliff verkligare än någonsin :-)
"Det är bara genom dimmor som jag går
Det är alltid dagen efter, och nästan alltid lika långt till vår
Inga golv är riktigt plana där jag står
Och ingen verkar bry sig om hur man i själva verket mår"


Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar