19 mars 2006

... gås rullgardin eller inte ...

Årets höjdpunkt.
Finns inget större!
Bandyfinalen.
SM-final i bandy.
På Studenternas i Uppsala.
Men.
Utan trefaldiga mästarlaget Vetlanda BK ...[1986] [1991] [1992]
.. undertecknad är inte på plats.
Nöjer mig med svt2 ...
Och.
Då ...
Rullgardin eller inte rullgardin.
För en stund sedan snöade det ...
Nu skiner vårsolen från klarblå himmel ...
Rullgardin eller inte ...
.. det är frågan.
I alla fall ...
På min gata hemma i stan ...

Edsbyn eller Hammarby.
Är den andra frågan?
Regerande mästarna från Edsbyn.
Eller.
Utmanarna från Söders höjder.
Vilka vinner?
Helt klart ...
Edsbyns IF.
5-3
Men.
Jag har ju tippat fel förr :-)

Fick ett mail från en känd bandyälskande konsthandlare ...
"Var inte för hård mot en känd dålig förlorare ..."
Nej.
Jag ska inte ...
Jag lovar ...
Men.
Du ökände dålige förlorare ...
Om ...



Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar