21 mars 2006

... sitter och gräver.

Jag sitter och gräver.
I "gåsens arkiv".
Kände att jag kände igen.
Experternas tankegångar.
Tankegångar från förr.
Och.
Visst hade jag rätt.
Redan i höstas dissade dom ...
Öster.
Men.
Redan då hade jag svar på tal.
Året var 1968.
Ett år som inte bara var upplopp i Paris.
Även där går tiden igen!
Men.
Det är ett annat upplopp
Tillbaka till verkligheten.
Till nutiden i form av dåtiden.
Till allsvenskans upplopp.

När experterna via sina spådomar ...
Kristallkulor.
Eller okunskap :-)
Tippar att Öster åker ur.
Minns då.
1968.
Även då var vi nykomlingar.
Minns du hur det gick?
Jag gör det.
Och.
Även du ...
Om du läser detta!

Tillbaka till grävandet.
Tänkte på annan sak.
När jag grävde.
Vilken glädje att kunna gräva.
I sitt eget arkiv!
Läste nyss en intervju med Peter Wibrån.
Den Peter Wibrån.
Vår Peter Wibrån.
I Expressen.
Av deras "nya fotbollsexpert".
Men.
Den "gamle experten"
Han Lundh.
Han som stängdes av ...
Han som ville riva "Vallen"
Hans bloggarkiv.
Det är borta.
Kollade länken.
Borta.
Måste vara trist.
Hela ens jobb.
Borta.
Trist!
Och synd!
För om sanningen ska fram.
Man är ju inte den enda som skriver bra saker :-)
Men.
Vissa artiklar har han missat.
Att ta bort.
Han chefredaktören.
Och.
Du Lundh ...
Vissa artiklar får man stå för :-)

Och.
Mitt arkiv är kvar.
Än så länge.
Och.
Så länge Blogger vill ... (strul just nu)
Så minns jag 1968 ...
.. och jag gräver vidare i myllan!

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

  1. ...trots detta var 1968 ett fint år.

    SvaraRadera
  2. fronning:
    Trots?
    Vill herrn vara så vänlig att förklara vad som hände som var så trevligt detta år om man nu inte räknar in denna världsidrottshändelse eller upploppen i Paris?

    SvaraRadera