22 april 2006

Öster i plånboksformat

Öster håller 0-0 på Rambergsvallen.
0-0 efter första halvleken.
Ett steg framåt!
Inget baklängesmål i inledningen ...

Nåväl.
Kollar lite på damfotboll.
Sverige - Tjeckien.
Men.
Det är trist.
Surfar lite på Radiosporten.
Lyssnar lite på direktsändningen från Rambergsvallen.
Trist sändning.
Hemmareporter!
Byter.
Lyssnar på gamla "Arkiverat".
Med Strandberg och Alling.
Hej Baberiba, släng er i väggen!
Under tiden, till slut.

Hittar jag dagens strandfynd
Östers IF i plånboksformat.
Vilken höjdare.
Östers alla matcher i plånboksformat!
Ett måste för alla.
En lysande service från Radiosporten!
Men.
Då måste man ju ha en plånbok.
Det har inte jag.
Jag har alltid pengarna i fickan.
Har jag alltid haft.
Men.

Plånbok?
Ordet plånbok.
Vad kommer det ifrån?
Ordet plån ... tändsticksplån.
Har det med det att göra?
Hade man den för att hålla plånet torrt?
Kallade man sedlar för plån?
Har jag aldrig hört.
Vet inte.
Är det någon som vet?

Just i detta ögonblick ...
Öster pressar på.
I solen på Rambergsvallen.
Då.
Kvitterar Tjeckien 2-2.
I regnet på Kladnostadion.

Straff.
Straff på Rambergsvallen ...
En solklar straff.
Marco da Silva ....
Skjuter i mål.
Gäääääässssss
1-0 till Öster ...

Det är bara att konstatera.
Fotboll är bäst i radio

Andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Är det din plånbok?
    Sexig!

    SvaraRadera
  2. anonymus scribentus:
    Njet.
    Som jag skriver.
    Äger ingen plånbok.
    Pengarna direkt i fickan ...

    SvaraRadera