14 juni 2006

Vändningen vid Blockhusudden.

Blockhusudden.
Längst ut på Djurgården.
Med en vidunderlig utsikt ...
Och ett överreklamerat fik.
Här vänder det.
I många bemärkelser.
Dels är det (v)ändhållplatsen för 69:an.
Här är även vändpunkten för min långa runda ...
När jag väl passerat denna udde.
Har jag hälften kvar.
Ibland som idag ...
.. är jag ganska uddlös :-)
.. det måste vara mer än hälften kvar ...
Puh.
Men dagens vändning gjorde vädret ...
Det bytte totalt skepnad!
Från starten vid Stadion och
.. längs hela kanalen var det sol och varmt.
Nästan för varmt.
Vid den "tunga" Tullbron började det blåsa upp.
Det blev motvind ...
Nästan exakt vid 69:ans hållplats.
Öppnades himlen.
Gudibrallan vad det regnade.
Färden hem blev tung, blöt, kall och absolut längre än hälften ...
Mitt sommarlov har börjat ...

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar