22 september 2006

Där gick gränsen ...

p-e fronning.
Du store hädare.
Lizzen very cärfulli ...
Priset är indraget.
Med omedelbar verkan.
Om man gör narr av våra klenoder.
Om man driver med ...
.. bandyportföljen och termosen.
På ett sånt oförskämt sätt.
Då hädar man.
Som han sa han Björk.
Vet hut, mr fronning!




















Bägg och Tv-kanna ..

Här lägger han bandyvännen Hansson ner timmar ...
.. veckor och månader på texten om bandykaffet.
Och du.
Du.
Använder ord som bägg och tv-kanna!
Då.
Är man för alltid portad.
Inte bara på Tjustkulle.
Utan på alla världens bandyarenor.
Robert Lind tar sin hand ifrån dig.
Han har redan vänt tillräckligt med kindben!
Dessutom.
Stureplan ...
Livsstilsmagasinet stureplan.se.
Där är du också portad.
Så glöm innelistan.
Du är för alltid placerad på utelistan.
Spy Bar kan du också glömma.
Ägaren bor i mitt hus ( :-) hahahaha)
Så du käre mr fronning.
Se dig efter nya sunkiga syltor ...
Och du ...
"Straffet" hade varit betydligt kännbarare.
Om inte.
Om inte Vetlanda hade vunnit idag ;-)

14 kommentarer:

  1. mr josephzon varför gör du på detta vis. Du skulle ha låtit honom komma till Vetlanda. Du skulle ha låtit honom komma till Kullen. Du skulle ha låtit honom komma till oss. Vi hade med glädje tagit emot honom.

    SvaraRadera
  2. Men käre Forza!
    En 08.
    Iklädandes en bägg och en TV-kanna.
    Strosande på helig bandymark.
    Vem vågar ta ansvar?
    Håller med Göran
    "Där går gränsen"

    SvaraRadera
  3. forza/konsthandlarn:
    Kluven.
    Jag är kluven.
    Som ett vedträ på huggkubben är jag kluven.
    Att vara kluven eller inte, det är ... sa redan gamle Hamlet.
    Ibland kan man vara efterklok.
    Men gjort är gjort!

    Vad värre är.
    Ryska Uralski klyver VBK i Edsbyn!
    Just nu 1-3 ....
    Konsthandlarn nu får ringa "Putte ordnar saken" i paus!

    SvaraRadera
  4. Har redan ringt.
    Förklaring (ej bort)
    Segerfest med Bullens och fanta går
    kväll gjorde att starten blev seg 1.sta halvlek hörnträning läslive sidan.
    Nu i 2:dra pass o skridskoträning.
    Då Jääälar.

    SvaraRadera
  5. konsthandlaren:
    Ständigt dessa Bullens.

    10 hörnor inga mål!
    Men som han van Gogh sa till vännen Gåggänn:
    - Vi skapar, vi skapar!
    2-3 reduceringen satt som en gammal Shellsmäck!
    Och tar dom då bara av sig skridskoskydden nu i andra, så ...

    SvaraRadera
  6. 13 hörnor noga räknat,
    i första hlavlek.
    Vadå göra mål?
    Vi tränar att få hörnor.
    Målen sparar vi till serien.

    SvaraRadera
  7. Tänk om dom lirat tre hörnor straff!

    SvaraRadera
  8. Självklart passar den flätade tv-kannan bäst på soffbordet och bäggen vid alla andra tillfällen än bandymatchen. Observera att jag bar en oantastlig bandyportfölj vid matchen!! Jag tycker inte det framgår i bandylexikonet vilken termos som gäller men jag antar att den bör komma från Termoverken i Jönköping, eller..?

    jag kan inte påstå att sorgen efter bannlysningen skulle vara speciellt stor då varken bandyrinkar eller stureplanar intresserar. Att Robert Lind ska sluta småtafsa går ju också bra då Martin Klasch håller en i ett järngrepp!

    Grattis till segern.

    För övrigt anser jag att alla Tjustkullar bör förgöras!

    SvaraRadera
  9. mr p-e:
    Först backar du mycket elegant och placerar tv-kannan precis var den ska vara.
    Du medger även vänligt men bestämt att du hade en tummad härlig gammal portfölj.
    Men sen i slutet ...
    Återkommer till det!

    Kan medges att det inte ännu finns någon bild på en äkta bandytermos.
    Men det är mycket medvetet.
    Måste ju spara på godsakerna så att uppdateringarna räcker hela vintern :-)
    Dock så finns det en logga vid texten om bandykaffet, där man klart och tydligt ser åt var det lutar.
    Dock ska en fylld bandytermos aldrig luta.
    Den ska stå som i givakt.

    Vill du förgöra och förstöra Tjustkullen i Vetlanda så har du välan förstått att du är välkommen till stan, när du vill ...

    SvaraRadera
  10. Observera: "...alla Tjustkullar...". Past, present and future!! Jag trivs att ikläda mig rollen som bandyriets antikrist. Var e bollen??!!

    SvaraRadera
  11. p-e:
    Alla Tjustkullar?
    Har du inte googlat idag?
    Det finns bara en Tjustkulle och det är Tjustkulle.
    Och den Tjuskullen den ligger i Vetlanda.
    Allt annat är bara Tjust eller Kulle.
    Och Tjust ska du akta dig för, där härskar Blomstermålajonsson :-)
    Och Kulle är ju redan död!
    Fast jag tror mig veta att du är ute efter andra kullar eller rättare skrivet kullor!!
    De så kallade bandykullorna.
    Men historien om dessa får du vänta på.
    Men de kommer ... tro mig!

    SvaraRadera
  12. Hujedame! Till Blomstermåla åker jag inte! De verkar vara Boljeviker där! Men bandykullorna ser jag fram emot. Ingår näverlur och falukorvslunch månne?

    SvaraRadera
  13. p-e:
    Jag visste det!
    Mycket ska ha mer!
    Men jag ska kolla upp!

    Kullor med butts i skön samklang

    SvaraRadera