27 september 2006

Regnet det bara öste ner ...

.. å detta just i Vetlanda.
.. å detta bara över Motorstadion.
Speedwayfinalarenan.
VMS mot Västervik.
Över 5 000 på läktarna.
Å så precis innan första heatet ...
Sicket regn.
Nu jobbas det frenetiskt.
Troligtvis kör man finalen.
Många har lämnat in.
Många har gått hem.
Men många är kvar.
Och dom ...
Dom får kanske uppleva nattspeedway ...

uppdatering 19.54
Inställt!
Matchen körs förhoppningsvis i morgon ...
Nu ligger vårat guld i kassaskåpet ...

8 kommentarer:

  1. See you tomorrow! Rain like Thailand (sportradion!)

    SvaraRadera
  2. broder:
    Hoppas bara att dom har ett säkert kassaskåp att förvara vårat guld i!

    SvaraRadera
  3. Att förlänga pinan på detta sätt borde vara olagligt.

    SvaraRadera
  4. Olagligt, sa Bill
    Olägligt, sa Bull
    Odrägligt, sa Måns

    SvaraRadera
  5. ...minns min barndom på 70-talet då jag av min mamma tvingades springa runt speedwaybanan vid gubbängen i stockholm på tid, medans min ömma far åkte runt varv efter varv (på en annan tid)... doften av metanol etsar sig fast forever..

    SvaraRadera
  6. vanja:
    Det finns bara tre dofter.
    Metanol, bandykaffe och bandykorv.

    Vad heter pappa - the speedwayförare?

    SvaraRadera
  7. Korven kan jag hålla med om, den sitter kvar i näshåren (ihop med etanolen på nåt konstigt sätt liksom, du förstår säkert). Min ömma far hette (eller HETER, han lever fortfarande tack gode gud) Arne Schelin och körde för Eldarna på 70-talet. Någon du känns vid?

    SvaraRadera
  8. vanja:
    Nej, tyvärr.
    Eldarna från Stuvsta/Huddinge känns igen!

    SvaraRadera