21 september 2006

Vilket sammanträffande ...

Ibland är hans vägar korsade.
Likt en vacker kvinnas ben.
Robert Linds vägar.
Robert Linds korsade vägar ...
Hans vägar är de enda.
De enda som står sig ...
.. i jämförelse med en kvinnas ben.
Många äro de gånger.
Då hans vägar korsat varandra.
Men idag.
Idag slog dom nog personligt rekord.
Så här är det ...
Alldeles i detta nu.
Kunde jag inkassera kommentar nr. 10 000.
Jo du läste rätt ...
.. "gåsens" tiotusende kommentar!
Och.

Jag hade utan att ni läsare visste om det.
Utlovat ett pris.
Pris till den som skrev den kommentaren!
Ett storslaget pris!
Gratis entré till Vetlanda BK:s alla hemmamatcher.
Livet ut.
Alltså.
Gratis entré på Tjustkulle livet ut ...
Jag hör hur ni jublar där ute i internetet!!
Jag känner hur ni vibrerar av nyfikenhet!
Vem vann?
Är det en hon eller han???
Sträckbänken är över ...
Vinnaren är ...

8 kommentarer:

  1. Grattis till kommentar 10.000 !
    Vilken tur att han fronning vann.
    kommunen har nämligen lagat hålet i stängslet mot västerleden.
    "Det kunnde blivit dyrt."
    Han p-e fronning förstår jag.
    Han har säkert sett en match mellan Avbytarbänken och (slå när inte domaren ser) Motala.
    Att han är så påläst så han vet att gamla Tjustkulle skall rivas och att ur askan världens åttonde underverk kommer att resa sig
    "NYA TJUSTKULLE"
    Har han all heder av.

    SvaraRadera
  2. Jag är lika mållös som ett urkasst bandylag! Så jag har fritt inträde till att vandra omkring, likt någon hjältekonung, i ruinens rök och damm medveten om att något nytt bandypalats är uppfört nästgårds. Fy f-n. Jag som trodde ni smålänningar var sparsamma...

    För övrigt anser jag att alla Tjustkullar bör förstöras! kommentarer

    SvaraRadera
  3. konsthandlaren:
    Jag är helt säker på att han fronning är en riktig bandyfanatiker, men han vill bara inte erkänna det.
    Kan vara hans vänner som trycker på!
    Jag är också stensäker på att det var han som smet in på alla matcher som gick på Zinken innan dom lagade det hålet i stängslet.
    Övervakningskameror har visat att det iaf finns stora likheter mellan personen på filmen och han fronning.
    Bandypolisrena inom Säpo jobbar vidare med filmerna.
    Om han inte vore intresserad av bandy?
    Hur kan han då vet precis som du påpekar att Tjustkulle heter Tjustkulle och att det är en rivning på gång!!!???

    p-e:
    Du har nu helt riktigt fritt inträde att båd' natt och dag vandra runt på bandyns bandybana Tjustkulle.
    Förhandlingar pågår med det "Nya Tjustkulle" att denna förmån ska fortsätta även när palatset är klart!
    Dessutom har många Vetlandabor redan nu via mail erbjudit sig att helt gratis gajda dig runt bland stadens begivenheter.
    Lite ska man väl ha om skriver den vinnande kommentaren!
    Det finns bara en snål smålänning.
    Och han bor sedan många år i Stockholm ...

    SvaraRadera
  4. Faktiskt var det i börkjan av 90-talet på Studenternas men vilka lag det vetetusan. En perfekt bandyportfölj innehållande TV-kanna med kaffe och konjagare hade jag med. Så kom inte å säg att jag inte försökte där bland alla åkarbrasorna i vinterkylan.

    Jag vill förövrigt hellre titta på när man svarvar tändstickor. Den tiden är kanske förbi...

    SvaraRadera
  5. p-e:
    Tror nog att u kan få se lite tändstickstillverkning när du inte är på "Kullen".
    Det tillverkas enligt vad jag vet ff tändstickor i Vetlanda.
    Och jag är säker på att någon hör av sig och erbjuder dig ett besök!
    Tillsvidare kan du ju njuta av lite fina tågbilder, hur man transporterar aspvirke just till Vetlanda.

    Det enda jag begär är bildbeviset.
    Bandyportföljen!

    SvaraRadera
  6. Härligt! För det är väl sant att man svarvar varje sticka för sig? Tack för tågbilderna; jag ska genast vidarebefordra dem till Dr Dr Zeno F Schinkenmann som tråkigt nog är en trainspotter av rang.

    Vad gäller bandyportföljen och bildbevis så blir det svårt då den förkommit i en eldsvåda (eller nåt). Du får helt enkelt tro mig på mitt ord, hur svårt det än är. Jag hade för övrigt hellre haft en bägg att förvara tv-kannan i...

    SvaraRadera
  7. En bägg??
    En Tv-kanna???

    Där går ...
    Där gick gränsen.
    Priset är med omedelbar verkan indraget!

    Däremot så har du helt rätt.
    Varje tändsticka har sedan Krügers dagar svarvats för hand!

    SvaraRadera