31 oktober 2006

Det gick upp ett ljus

Gårdagen på Stockholms stadion.
När mörkret intog den anrika arenan.
Bedrövelsens afton.
Har inte riktigt hämtat mig än.
Hur man vrider och vänder på fakta.
Vi hade behövt en poäng.
Vi var värda en poäng.
Vi var ju med ...

Nu är det söndag.
Nja det är ju inte söndag idag.
Med det avgörs på söndag!
På söndag.
Jag har taktiken klar.
Det är bara att läsa statistik.
Vi måste göra 1-0.
Gör vi bara 1-0.
















Gör vi 1-0 på Hammarby.
Då klarar vi kvalplatsen.
Statistik ljuger inte.
Vi har aldrig förlorat.
När vi har gjort 1-0.
Gör vi bara 1-0 ...
Vi har vunnit 4 av 5 matcher.
När vi gjort 1-0.

Så Lasse Jacobsson det är glasklart.
Din uppgift är bara att se till att vi gör 1-0 ...

faktabank

2 kommentarer:

  1. Halmstrån, min vän, halmstrån. Men jag förebrår dig ej.

    Soppan är nytillredd förresten.

    SvaraRadera
  2. p-e:
    Exaky och om det ändå hade varit Halm(stråt)stad, som vi skulle möta om söndag!

    Soppan nytillredd, jo man tackar ...

    Inga Esc Bandy hoppas jag ;-)

    SvaraRadera