30 oktober 2006

Nu är det mörkt ...

Vi räckte inte riktigt till.
Men vi var med länge ...
Vi var med till den 73:e minuten.
Då gick ridån.
Då Lind.
Då sprack sviten ...

Gåsen - Bio
presenterar
Stadion Blues


Och.
Nu blir det en gastkramande sista omgång.
Allt kommer att avgöras då.
Blir det Öster?
Häcken?
Eller Örgryte som får kvala?

Nu måste jag först få upp kroppsvärmen.
Det är kallt att se fotboll i bandyväder!
Sen ska jag slicka såren.
Efter det kommer tid för analys.
Sen kommer spekulationerna.
Och på söndag.
På söndag.
Då vet jag.

"Huvva för en julafton.
Å huvva för en jul.
Ongan sket i vöffejärn', i vöffeljärn' ... å klämd åt"

10 kommentarer:

  1. Tyvärr gick nog tåget från stationen och Öster var inte med.

    Men inget att hänga läpp för, för nu börjar bandysäsongen och VBK ser bättre ut än på länge. Björn.E var och hälsade på i helgen och han är lättare än på länge(tappat 6kg under sin sjukdomsvecka). Man han tycker att truppen ser riktigt bra ut.

    SvaraRadera
  2. anonymus scribentus:
    Njae ...
    Det ser onekligen inte så ljust ut som det gjorde efter segern mot MFF, vi skulle ha haft med oss en poäng!
    Därav filmens undertitel "Nu är det mörkt" ;-)

    Men riktigt kört är det ju inte, och hoppet det ...

    Bjöen E. på besök??!!
    Tappat 6 kg!!!???
    Truppen ser bra ut!!
    Hör du du anonyme??
    Bjud hem lagkaptenen så ofta du kan och så lämnar du lite insidinfo till undertecknad ...
    "Gåsen behövs om sanningen ska fram"

    SvaraRadera
  3. Ursäkta men - "vi var med länge" - hör du inte hur det låter??

    Come out and play-ay!

    SvaraRadera
  4. p-e:
    Jo jag hör hur det låter, det låter som en sorgsen blues.
    Det låter som en blues med Freddie King.
    Det låter som i slutet på den mörka Stadion Blues ..
    "I learned a leason I can´t forget".
    Men vi var ju med länge.
    Vi var ju med ända till den 73:e minuten ..

    Och du p-e vi var banne mig inte sämre än Djurgården, men vad hjälper det.
    Och vad hjälper det att var med länge om man inte är med till the bitter end!

    SvaraRadera
  5. Kommer ni vara kvar till the bitter end på Grimsta om ni kommer dit, tror du?
    Det känns för övrigt härligt att kunna hålla på två lag (jag kunde inte gärna hålla på DIF och Bajen när jag bodde på Söder) och det skulle kännas märkligt att ha dem båda i Allsvenskan. Jag litar på att Öster ser till att jag slipper denna problematik.

    SvaraRadera
  6. p-e:
    Om ...
    Om vi lyckas fixa kvalplatsen på söndag.
    Då.
    Då får vi verkligen göra vårt yttersta för att du ska slippa hamna i en sån prekär situation.

    Det finns dock ett enklare sätt.
    Var på plats vid utsatt tid!
    Vid den bestämda platsen, då slipper du välja!!

    SvaraRadera
  7. Nja, jag har ju redan valt uttröttning, lurendrejeri och svek som vapen... jag förlitar mig nog på Öster (!???!!) för lösningen av den prekära situationen.

    SvaraRadera
  8. p-e:
    Lita på Öster?
    Hur många skulle göra det idag?
    Vet ju inte ens om jag själv tror på dom längre.
    Nu kommer tillfälligheter att avgöra.
    Vågar du förlita dig på dessa???
    I så fall.
    Skyll dig själv!

    SvaraRadera
  9. Nja, jag står i valet och KVALET....

    SvaraRadera
  10. p-e:
    Jår tjåjs!

    Nu har jag iaf fått nån nytta av det där j-a Stockholms stadion.
    Återanvändning.
    Det gick upp ett ljus!

    SvaraRadera