17 november 2006

... gås utan mms

Min gamla Nokia.
Den kan inte ta emot mms.
Men efter ikväll inser jag.
Jag måste byta upp mig.
Måste skaffa en nyare modell.
Annars kan jag missa mycket.
Ta ikväll.

Skeckade ett sms.
"Matchen inställd. Dimma" ...
Till fel mottagare.
Svar kom.
Som mms.
Efter mycket om och men.
Fick jag tag i bilden via Comviqs hemsida.

Två små killar som kollar Star Wars.
Star Wars?
Hur kan föräldrar låta barnen se på Star Wars.
När det finns text-tv.
Text-tv med bandyresultat.

Ikväll gick det ju bra.
Ikväll blev den ju inställd.
Bandymatchen!
Dimman utan Lützen!

Men.
På söndag.
Då har dimmat lättat.
Då har måsarna lämnat både Gotland och Vänersborg.
Då.
Då hoppas jag att ungarna slipper Star Wars ...

Och jag då.
Jag måste nog skaffa en nyare mobiltelefon.
För tänk om ...
Tänk om han fotbollsexperten.
Helst plötsligt.
Skulle stå på en bandyläktare.
Av misstag ...
Av misstag stod han på en bandyläktare och ...
.. skeckade ett mms ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar