12 januari 2007

... gås gääässsss

Vi vann!
Fattar inte hur?
Efter 11 minuter.
Stängde jag av all resultatservice.
Då låg vi under med 3-0.
Patrik Nilsson hade gjort 3 mål.
Fattar inte hur?

Jag stängde ner all resultatservis.
Gravöl på syltans sylta!
Det är ju ändå fredag.

Några stora mörka senare ...
Kommer man hem och är snäll!
Då leder vi med 4-3 ...
Vi har vänt.
Mina gravöl blev vändöl.
Men.
Aldrig får man vara glad.
Tänkte jag.
När han Nilsson stänkte in kvitteringen.

4-4
20 minuter kvar.
Nu är det nagelbitarbandy.
Då slår han till.
Kvällens hjälte.
Rolf Hedberg.
5-4 ....
8 minuter kvar.
Aldrig.
Jag lovar aldrig.
Aldrig har vintertiden gått så sakta!
Aldrig har en matchklocka stått så stilla.
Blås av nu för h-e!
Tomas Nordin.
Domare Nordin.
Blås ...
Blås blå ballader, låt den ljuda över Kullen!

Gäääässss.
Matchen är SLUT.
Vi vinner.
Wunderbaum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar