09 januari 2007

.. gås tuffa tider ...

Hur var det han skrev han Gessle?
Tuffa tider?
Det är tuffa tider för en del.
Aldrig har han haft så rätt.
Tuffa tider.
Det är vad som gäller för VBK.
Nu börjat allvaret.
Fyra matcher på sju dagar.
Och inte vilka matcher som helst.
Vi möter tre av Sveriges bästa bandylag
Hammarby, Sandviken och så Edsbyn hemma och borta!!
Onsdag, fredag, söndag, onsdag ...
Nu ska vi dansa med de stora elefanterna!!

Allt börjar imorgon på Zinken!
Hammarby Bandy vs Vetlanda BK
Snacka om tungviktsmöte.
Vi har mött Bajen två gånger denna säsong.
Två förluster.
Snöpliga sådana.
Dags för revansch!!
Jag tror det.'
Jag tror vi tar dom!!
Vi tar dom.
Jag tror det.
Trots att Hammarby har övertygat.
Men team Johansson/Sandell har bakfickorna fulla.
Johansson säger till "Nystanet":
"Noggranna och mer konsekventa"
"Spela bandy i 90 minuter"
Känns väl lugnt.

gåsen - Bio
presenterar
Elefantdansen



Ja just det ja.
Per Gessle.
Hans tuffa tider!
Gäller även för oss vid sidan om ...

"Det är tuffa tider för en del, för en drömmare, för en drömmare.
Tunga tuffa tider när man står bredvid, som en drömmare, som en drömmare."
Söderman inför

7 kommentarer:

  1. Tippar jag med hjärtat blir det 4-5 men om tipset skall vara enligt sunt BF så blir det 7-3. Det du!! Nu har det införts en ny tipsmodell anpassad för josephzohn-gås blogger!!!!

    SvaraRadera
  2. broder:
    Anpassad för "gåsen"???.
    Skulle välan mer vill säga individanpassad för dig!!

    Mitt tips står kvar 5-6!!

    Spring du till spelbutiken på din lunch!

    SvaraRadera
  3. Men Göran!
    Vad är det han säger brodern?
    Tippa med hjärtat 4-5
    Sunt bondförnuft 7-3
    Har han förfallet till att bli
    badkarsbandysupporter, slagit sig i
    huvet, eller börjat med politik?
    Ställ in honom i ledet, du vet säkert bäst hur man gör.
    Annars snackar jag med Far på
    fredag. VBK - SAIK.

    SvaraRadera
  4. konsthandlaren:
    Ja nu kanske du fattar hur jag haft det hela mitt liv.
    Och.
    Det har inte blivit bättre sedan flytten till badkarsbandystaden.

    SvaraRadera
  5. konsthandlaren:
    Syns vi på Zinken ikväll??

    SvaraRadera
  6. Givet!!!
    Var ska sleva va om inte i skåla.

    SvaraRadera
  7. konsthandlarn:
    Självklart!
    I skåla.
    Förhoppningsvis syns vi då!!

    SvaraRadera