07 januari 2007

Tack fronning ..

Vet inte hur det är med er.
Men med mig är det följande.
Om jag hör talas om en bra film ...
.. en utställning ...
.. teaterföreställning ... m.m.
Måste jag gå på den direkt.
Så fort jag får nys om den.
Annars faller den i glömska.
Den glöms bort.
Bland alla nya begivenheter.
Så var det med filmen De andras liv.
Den skulle jag se.
Den fick jag inte missa.
Men.
Det hade jag gjort.
Om inte herr fronning funnits.
Om inte han i en kommentar nämnt den!

Så idag såg jag den.
Och den är mycket sevärd.
Mycket sevärd.
Ett tungt tema.
Berättat med galghumor!
Med flyt.
Filmen flyter.
Bra skådespeleri.
Härlig scenografi.
Bildspråk m.m.

"Konstnären är själens ingenjör”

Dessutom.
Om inte denna film ger trenchcoaten ett nytt liv!
Då kommer aldrig rocken tillbaka!

Så tack mr fronning.
Hoppas du snart är tillbaka på bloggbanan!!

Nu gäller det bara att hitta en krog.
Med en storbilds-TV
Som är villig att visa Svt24 ...
Äsch förresten.
Det går lika bra med en liten TV ...

4 kommentarer:

  1. Det var så lite så. Kul att du också gillade den, annars hade man väl fått en handske smälld i ansiktet eller satt i förhör.
    Jag är nog snart tillbaka. Det var så skönt att lägga det där, som trots allt är en riktig tidstjyv, åt sidan. Snart är nog lusten åter. ;D

    SvaraRadera
  2. p-e:
    Överens.
    Lusten och fägringen är ju inte alltid överens ..

    Men inte hade jag satt dig i förhör!
    Tror du att jag är nån j-a demokrat.
    Nej du.
    Det hade blivit duell på direkten!!

    SvaraRadera
  3. Nä du är ju ingen demokrat, du är ingenjör...

    SvaraRadera
  4. p-e:
    Ja men precis.
    ÖL-konstnär som han sa han "håna" i "morrhårs-filmen"

    SvaraRadera