18 mars 2007

Vi vinner med 15-0

- "Det är rätt stort ...
.. att åka upp dit, till Uppsala ..."

Idag är det bandyns dag.
SM-finaldagen i bandy.
En match med intresse.
En match med Vetlanda!!
Skol-SM finalen.
I årets final.
Holsbyskolan från Vetlanda.
- "Vi vinner med 15-0 ..."

gåsen - Bio
presenterar
Vi vinner med 15-0




Senare på dagen.
Tar Edsbyn sitt fjärde raka.
En final som ...
.. överskuggas av en kvartsfinal.
Dagens viktigaste match.
Den sjunde och avgörande ...
HV71 vs Brynäs.
Kinnarps Arena.
Mårts vs Boork.
Matchstart 17.00.
Direkt i Canal+
Huvva, huvva ...

(Dagens parentes)
Igår spelades damfinalen i bandy!
Säger som han Lindeborg sa till Boork!
"Vad hade dom på isen å göra?"
Bland det sämsta jag sett.
Sämre än damhockey.
Å det vill inte säga lite det!!
Lägg ner verksamheten!!

Andra bloggar om: , , , ,

7 kommentarer:

  1. Ser att du upptäckt att HV71 - Brynäs går på Canal +. Jag, som har kanal 9, är faktiskt ganska glad för det. Du får ursäkta, men jag tycker att de matcher jag sett mellan Modo - Timrå hittills varit häftigare.

    Hur som helst blir det antagligen två spännande matcher...

    Vilka tror du vinner bandyfinalen?

    SvaraRadera
  2. Två spännande blir det!
    I bandyn hoppas jag på Edsbyn!!

    SvaraRadera
  3. Ser ut som att Hammarby kan greja det, 3-0 med 25 min kvar. Hoppas egentligen också på Edsbyn, men samtidigt är det lite trist om samma lag vinner varje år...

    SvaraRadera
  4. ...och 10 minuter senare står det 3-2... Ser ut att bli en rysare!

    SvaraRadera
  5. 4-3 till Edsbyn! Vilken vändning!!!

    SvaraRadera
  6. Tror att jag hade grymt i rubriken!!

    SvaraRadera
  7. Nu är du lite väl hård mot damerna. Det var en dålig match, det håller jag med om, men jag har sett de senaste fem sm-finalerna och alla har varit bättre, flera klasser bättre.

    Hagel och regn strax före matchstart gjorde banan svåråkt och blåsten gjorde sitt till. När isen gör att man inte ens får upp samma fart som bollen, som blåser bort, är det inte lätt att spela bandy.

    SvaraRadera