21 april 2007

Oavgjort i premiären ...

Det blev en oavgjord premiär för la Squadra Verde när Hagapojkarna lyckades spela 3-3 i dagens premiär i Division 4 Småland Elit Västra. Och den stora frågan som alla läsare av "gåsen", naturligtvis ställer sig är om det var rättvist eller inte? Den frågan ställer man alltid när lagen delar på poängen! Men hur ska jag kunna veta det? Hur ska jag kunna veta om det var rättvist eller inte?

För hur ska jag kunna bevaka den Sveriges mest intressanta serie, när jag trots 27 kanaler inte får se den på TV. Skandalöst nog valde TV4/SportExpressen att sända den ointressanta matchen på Stockholms stadion mellan Djurgårn och Helsingborg. Varför gör man det? Dit kunde jag ju gått. Dit är det ju bara en femhundra meter. Den kunde jag ha sett lajv om det hade varit nåt att se.

En annan s.k. sportkanal, som jag just i detta nu inte kommer på vilken det var, valde att sända Bolton mot ett annat engelskt lag. Men hallå! Vem är intresserad av engelsk fotboll idag? Det var ju miljoner år sedan som vi bänkade oss med några burkar pilsner, för att se på Tipsextra. Det var ju på den tiden som han Oldsberg levde och hade hälsan!! Då såg vi på Leeds, Wolverhampton och andra gyttjefotbollsspelande lag. Men nu är det 2007. Vem bryr sig idag?

Tillbaka till Vallen. Tillbaka till matchen långt från de stora arenorna. Oavsett om det var rättvist eller inte, så måste man nog konstatera att det var bra för spänningen i serien att vi gröne tappade en poäng. Ibland måste vi småländska lag tappa lite poäng här och där ... Så gjorde Öster i sin premiär och så gjorde VFF idag. Sådana är vi smålänningar. Hur skulle det annars se ut??

Nästa omgång möter vi Ryssby. Ryssby? Det låter som en limerick!! Ryssby på bortaplan. Var ligger Ryssby? Får kolla upp det. Återkommer ...

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar