19 juni 2007

Dagens Buss

Rullar just i detta nu in på Tranås station. Dryga timmen kvar till metropolen.

Vilken härlig buss! När det regnade som värst .. inte droppe läckte in och nu när solen ligger på .. luftkonditioneringen funkar!

Ramkvilla buss vinner bussligan!


Och du syndarn! I matchen mellan Telia och Telesnor blir det en klar seger för Telia :-).

Tyvärr missar jag spedddvajmatchen på motorstadion, hörde att Bajen ledde med 11-7 efter tre heat. Blir tufft i kväll. Vetlanda är sargat av skador redan innan första kurvan! Crump, Richardson m. fl. saknas. Huvva huvva!

Uppdaterat 21:24
Rune Holta vilken hjälte! När jag rullade in i Nydalakurvan var det enligt Radiosporten kört ... Hammarby ledde då med 6 poäng och det återstod fyra heat.

Men Holta ville annat i sin comeback efter flygkraschen. I det sista heatet körde han om VM-ledande dansken Nicki Pedersen och kunde vinna heatet. Det gjorde att Vetlanda vann matchen med 49-47.
Nu är det bara att hoppas att detta resultat finns med i dom åländska tidningarna imorgon så att inte han Hansson missar det :-).
Mer om matchen senare ...

Andra bloggar om: , ,

7 kommentarer:

  1. Vilken utveckling googla på bussen!!
    Nu är det 25-17 till Hammarby det är tungt för smålänningarna

    SvaraRadera
  2. Teknikens under :-)
    Hörde om hur Nicki Pedersen flög förbi elitförarna och fixade till en ny femetta!
    Då var det roligare förra året när den gamle och jag såg samma lag :D
    Den omskrivna matchen där vissa gröna förare inte har gått i mål än!

    Men hoppsan nu tog VMS en femetta och nu kör Holta!!!

    SvaraRadera
  3. Telesnor är loosers, bara att snyta o kasta i papperkorgen.

    //sin

    SvaraRadera
  4. Vi i Bromma håller oss för goda för att syssla med lantsporter som speddvaj. 5-1 till mig.

    PS. Vi spelar hellre halvkass fotboll. 1-5 till mig.

    SvaraRadera
  5. sin:
    Överens!

    fronning:
    Bromma? Är det inte landet? 6-0 till mig, men det är nästan ett direkt citat ur boken "I huvudet på McEnroe", som var min busslitteratur.
    Håller man på Öster kan det vara bra att man har speddvajen att luta sig tillbaka på. Tiebreak till dig!

    SvaraRadera
  6. Nja, finlandet alltså, inte bonnlandet. Jag förstår att späddväjjen lockar i dessa magra tider på fotbollsplanen. 40 - love!

    Mr X

    SvaraRadera
  7. Förstår inte varför inte BP börjar köra speddvaj ... apropå magra tider på fotbollsplanerna??

    Är du säker på att man inte förvandlat Grimsta "under ombyggnad" IP till en färskpotatisåker.

    Sluta kasta sten i :-)

    SvaraRadera