17 juni 2007

Dagens Ofattbara

Efter gårdagens ofotbara felsteget är steget inte långt till dagens ofattbara. Men detta ofattbara är så ofattbart att det inte riktig är gripbart det är nästan obegripligt!

Nej det handlar inte om att vi lottades mot Gripen, Tillberga och Hammarby i bandyns cupspel! Det är en annan obegriplig lottning som jag återkommer till.

Det här handlar om att det finns människor med vänliga hjärtan, det finns människor med musiksmak, det finns människor som har båda dessa egenskaper.

Bloggaren bakom Vallens regngrå betong är just en sådan person. Han har musiksmak och ett vänligt rödblått hjärta!

Om jag räknade rätt i all glädjeyra. Han har sänt mig 7 stycken "Öster-låtar"! Fattar ni!!

7 stycken empetreor som alla handlar om Östers IF.

För att ni ska få en liten aning om vackert detta är, gjorde jag en snabb audacity-short-version av ...



Om knappa två timmar är det matchstart på Värendsvallens gröna gräsmatta som är vackert omringad av densammas regngrå betong. Då.



Då klockan 17.00 tar dom vackert rödblåa eleganterna planen i besittning för att möta dom blytunga och degigt vulkaniserade spelarna från brukets fors.

Gissa vilken låt som jag spelar då ... då när klockan är 17:00!!



TACK - Vallens regngrå betong!
Jag sjunger som abborna "Thank You for the music" ..

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar