17 juni 2007

... gås andra raka, en flagga, la liga och bottenfinal

Vi börjar lite lugnt med det värsta. Vi spelar idag bottenfinal. Stora stolta Östers IF i en ren och röd bottenfinal på den regngråa betongarenan Värendsvallen ...

Men mer om det senare. Nu till det betydligt roligare. Andra raka!

Andra raka är ledordet för la Squadra Verde efter gårdagens 2-4 vinst mot Skillingaryd. Det var andra raka segern i år och det var andra raka på Movalla.

Movalla är numera en av mina favoritarenor.

Har ingen aning om hur matchen gestaltade sig. Firma Hult & Lind på grusplansreaktionen har inte uppdaterat än. Var det klass eller vilja? Var det en enkel? Vem gjorde målen? Vem får tre stjärnor? Blev Palmberg utvisad??

Återkommer ...

Flaggan ...



Det här är flaggan som var delaktig i Landskronas seger i matchen mot Örgryte. Flaggan tillhör den linjeman som inte såg den solklara tröjdragningen och nerdragningen i matchens slutskede. Hela världen såg den tröjdragningen, men inte domaren och hans linjeman! En solklar straff .. för ÖIS!

- "Vi har marginaler på vår sida men det förtjänar vi när vi har jobbat så här hårt i så många matcher nu", ansåg Patrik Johansson.

Efter fem raka förluster så kom då den första segern, en seger som ger tränare Johansson lite välbehövligt andrum. En seger som satt hårt inne, men som var helt rättvis. Det skadedrabbade Landskrona ställde som vanligt upp med ett nytt lag!

Men denna gång var det ett lag! Ett lag som kämpade och ställde upp för varandra och för sin tränare. Klasspelarna Jocke Persson och Jörgen "JP" Pettersson visade upp både klass och vilja.

Landskronas högerback Micke Dahlgren var enligt mitt sätt att se fotboll bäst på plan, hans första halvlek var formidabel.

Dominic Yobe i Örgryte var Dahlgrens motsats, var har ÖIS hittat honom? Inte ett rätt på en hel match?? Dessutom bjöd han Bois på det andra målet. Hoppas han är med när vi möter Örgryte den 16 augusti.

Innan den matchen ska vi idag möta Degerfors idag. En ren och skär bottenfinal. Huvva.

Vem trodde det när serien startade, att vi skulle spela bottenfinal? Att stora stolta Östers IF skulle spela bottenfinal efter 8-9 omgångar :-) . Att Degerfors skulle göra det är ingen överraskning i alla fall inte för mig, men att stora stolta Östers IF.



Kan tänka mig följande startelva idag.
Malmqvist
Nouri - Gustafsson - Bild - Hughes
Tengroth - Svensson - Daníelsson - Zavadil
Johnson - Bennett

Slutligen.
Vilken avslutning det blir på denna fotbollshelg. Barca, Real eller rent av Sevilla och sedan dö. Ikväll ska det avgöras.

Tyvärr. Barca missar guldet. Inte se ens i den blankaste av mina spåkulor kan jag se att Real missar detta drömläge! Tyvärr.

Sevilla - Villareal
Real Madrid - Mallorca
Gimnastic - Barca

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Är nöjd med resultatet igår. Underbart när lagen i botten slår IFK:s konkurrenter i toppen!

    Bara att hoppas att IFK kan besegra Bunkeflo borta idag...

    SvaraRadera
  2. Jag ser likadant på saken.
    Detta att "de sämre" lagen slår topplagen har ju nästan varit de enda glädjeämnen hittills i år och jag tror fortfarande att vi kan resa oss ur bottenleran och ta rulltrappan upp till toppen.

    Bunkeflo borta, huvva, huvva!
    Dags för säsongens första förlust??

    Samtidigt måste Öster bara vinna idag.

    SvaraRadera
  3. Öster vinner idag. Jag tror inte på samma elva som du och jag önskar en annan än den jag tror det blir...

    SvaraRadera
  4. vallens:
    Nej jag såg att vi hade nyansskillnader vad gäller dagens elva.
    Men att det blir seger.
    Den saken är biff.
    Heja Öster, ge dom andra vad dom tål :-)

    SvaraRadera