14 juni 2007

... gås tur igen ..

Det går nästan inte en dag utan att jag vinner något. Nyligen på en fotbollskanal nära mig vann jag ju en DVD. Visserligen om den säsong som var HV:s sämsta på många långa år. Hrmf! Men jag vann ju!!

Och så idag då. I detta nu damp det ner ett nytt paket i den välstädade och rensade hallen. Ett paket som gjorde mig oerhört glad.

Varje år så lottar Nationalgalleriet ut fina priser bland medlemmarna. Jag har varit medlem i snart hundra år men aldrig vunnit nåt. Men så damp det då ner, det ovan nämnda paketet. Jag vann!!

Vinsten var Lennart Hellsings Strandbok första gången utgiven 1964, nu i ny fräsig cigarettpaketsversion, antagligen formgiven av sonen Petter och utgiven på Nisses böcker. Nisse Larsson ni vet, han som brukar skriva i DN.
























Tillbaka till Hellsings Strandbok.

"Samlingen Strandbok består av två askar med 18 dikter i varje. Detta är ask nummer 2.

Strandbok kom ut 1964 den gången med Fritz Sjöströms teckningar. Det är en svit hexameterdikter från havet, både från Odysseus hav och från Hellsings Fårö. Denna strandask vill ge dikterna en ny spridning"



Andra bloggar om: , , , ,

11 kommentarer:

  1. Du kommer med osanning, du har inte fått något paket. Har sett din hall :-)

    SvaraRadera
  2. Var du så j-a full igår att du först trodde att du gick utanför mitt hus i natt och att jag dessutom skulle ha bjudit in dig på en eftersläckare??

    Hahahaha
    In jor drims!!

    SvaraRadera
  3. Vafalls skulle jag inte vara värd en eftersläckare??

    Din gamle "#¤"&"

    SvaraRadera
  4. Om du inte ...
    .. hade varit så pass så att du inte själv kom ihåg att du varit om inte på mammas som på min gata!

    .. hade påstått att ljuger!

    .. då hade jag burit dig uppför alla trappor och tvingat i dig en ..

    Men.

    SvaraRadera
  5. Inblåst från Öster
    satt gubben Göran
    Uppå sin malm
    som han sej bör, han.

    Tjingelitjong och tickelitok
    ner föll en dag en tjusiger bok.
    Runtelirunt och diddelidum
    Vetlandas son blev alldeles stum

    Ner till tobakisten
    "Ja, va' sök han?"
    "Ge mej lite eld
    så jag kan rök'an."

    SvaraRadera
  6. Inblåst från Öster :-)
    Hjälp jag hör röster.
    Röster från en diktande talang.
    Men huvva han snackar me slang.

    Men tänk att en liten Hellsing.
    Kan ge en en sådan hälsning!

    SvaraRadera
  7. Lycka till med nästa vinster;-)

    SvaraRadera
  8. Hellsing från hell skulle man kunna säga...



    (förresten: vänta bara tills vi får spela på Grimsta igen!)

    SvaraRadera
  9. anna:
    Tack!
    Har skickat in det rätta svaret till fotbollskanalen, kan inte tänka mig annat än att firma Lundh/Ekwall redan nu sitter och packar in vinsten!!

    p-e:
    He'll sing från hell, but i sing from heaven .. I'm in heaven ... medans hockeyspelaren skriker i cing ...

    Tyvärr broder Bromma, nästa säsong möts vi inte, ni ramlar ur och är tillbaka were you belong, medan vi Lagrells pojkar, vi har tagit steget upp, vilket iofs också innebär att vi är tillbaka were we belong ... Hrmf???

    SvaraRadera
  10. Nä, aldrig skola vi mötas (möjligen i någon obetydlig cup-match). Om vi inte får lite medvind på Grimsta så falla vi möjligen ner. Liksom ni. Ni kanske få spela i östra divisionen - where you belongar...

    SvaraRadera
  11. Hahahaha obetydlig cupmatch, vad är det för signaler du sänder ut!!

    Va?
    Finns det en Östra Allsvenska ???

    SvaraRadera