15 juli 2007

Dagens Dass

Detta fantastiska dass står nere i Småland någonstans, men jag kan för min Robert Lind inte komma på vad byn hette.

Återkommer med det!











Uppdatering 16 juli 2007.
Dassets placering i världen är klar!! Det står i Torsås by.


Igår var jag på Djurgården och hittade en "pinne", som jag trodde skulle bli bra för att kunna göra en modell även av detta skethus, men när den var avsågad och klar och hemkommen, då började den saaakktaa men säkert spricka, så det blir till att hitta en ny ...

Helt apropå Djurgården, kan jag rekommendera ett besök vid den lilla glasskiosken och en korv!! Åkervalls heter den och den finns bara där. Det är ett hemligt korvrecept ihopsatt av glasskiosksägarens pappa. Han Åkervall.

I den lilla kuren alldeles vid bron, finns den kokt och i backen upp i det gamla "apotekshuset" står frun och hon kan servera korven grillad. Kan bara säga lugnt och sansat att den slår Bullens med korvlängder!

Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

  1. världens coolaste dass?!

    SvaraRadera
  2. Ja detta dass är tungt alltså!
    Men jag kommer baske mig inte på var det ligger.
    Jag var där 2003, då hade man fått pengar av länstyrelsen i Växjö för att renovera taket.
    Sen har jag bara glömt bort det!
    Bilder försvann i en hårddiskkrasch. men som tur var hade jag lagt ut några på netet!!

    SvaraRadera
  3. Då kanske länstyrelsen vet var det ligger då?

    SvaraRadera
  4. Jag har det! Jag har det!!

    SvaraRadera