29 augusti 2007

Dagens Nolla

Vad är det som inte luktar illa?
Det frågar sig han tränare Dejan.
Då kan jag upplysa honom.
Segrar luktar inte illa.
En seger ikväll.
En vinst över Bors SK.
Den skulle inte lukta illa.
Den skulle inte sitta helt fel.
Den skulle sitta fint!
Den skulle vi behöva.

Och.

Får bara tränare Dejan igång målskyttet.
Då vinner vi.
Jag pratade just med "Postens" Hedberg.
Reportern Leif Hedberg
Vi pratade skithus.
Mina skithus i modell.
Utställningen i Korsberga.
Det blir en liten blänkare.
Bra!!

Men han Hedberg är inte bara reporter.
Han är också "di grönes" målvaktstränare.
Från hål till omål
Och jag fick garantier.
Han Hedberg garanterade.
Vi håller nollan ikväll.
Inte en boll över våran mållinje!
Det fick jag garantier på!!
Nollan den håller vi.

Så allt som behövs är ett mål.
1-0 räcker ju.
1-0 Dejan.
Det luktar inte illa.

Andra bloggar om: , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Viktig seger för di gröne även om det inte blev 1-0!!

    SvaraRadera