29 september 2007

Dagens 2-0

2-0 blev fotbollssiffrorna för dagen. Vetlanda FF är klart för kval till Division 3 efter klara 2-0 mot IF Hallby hemma på Vallen, medan Öster gick på pumpen mot Degerfors på Stora Valla.

För la Squadra Verde väntar nu ett nytt spännande kval. Återkommer så fort motståndare och spelprogram är klart.

Gåsen - Bio
presenterar
Kvalklara
Lili & Susi




För Öster väntar??? Tystnaden är så total ...

Jag såg TV-matchen mellan Djurgården och Örebro och där var gamla dom järnkaminerna klart överlägsna och domare Stålhammar hade inte en av sina bättre dagar!! Tack vare 4-1 över ÖSK och två tappade poäng för Ellos på Grimsta rycker Djurgården i toppen av tabellen!

Det blev en härlig fotbollslördag för han fronning! 3 poäng för DIF och ett för BP. Men det är ju självklart inget jämfört med den stora framgången för Vetlanda FF. Kvalklara andra året i rad! Fantastiskt!!

Ser fram emot firma Hult&Linds analyser, som dock lär dröja, först väntar bad i den numera statylösa lilla dammen i Apoteksparken och sen ....



Andra bloggar om: , , , , , , ,

3 kommentarer:

  1. Kvalet som jag misstänker att det kommer att se ut: VFF-Allingsås IF 6 okt, IFK Berga 13 okt, Ulvåker IF 20 okt. Ser fram emot en rolig tre veckors serie med oviss utgång

    SvaraRadera
  2. Jomen, idel härliga resultat idag ;)

    SvaraRadera
  3. lind:
    00:38??
    Är festen slut nu??
    GRATTIS!!

    Kanon ska redan nu uppdatera mig på våra motståndare och om jag hittar några skandaler som hamnar dom här på gåsen ...

    fronning:
    Bortsett från, äsch skit i det.

    Såg som jag skrev Djurgården på TV.
    Var på väg att ta mig till Stadion men Soffan fick bestämma och hon valde soffan!

    Och min uppfattning från i våras står kvar.

    Djurgården är tunga att möta och nu står det mellan Djurgården, Blåvitt och tyvärr AIK!

    SvaraRadera