22 september 2007

Dagens Guldgruva

Jag har hittat en guldgruva ...
För det första var ju dasset ett dass och endast det vore gott nog!
Men det räckte inte med det??
När jag nu återvände till brottsplatsen med en annan kamera fick jag till slut några hyfsade bilder, trots att solen lyste som en himla pannkaka och spenaten skuggade så gott den kunde.

Dass på Långholmen Dass på Långholmen

Dass på Långholmen Dass på Långholmen

Dass på Långholmen Dass på Långholmen

.. och så till själva gruvan ...

Numera används tydligen dasset till annat än att skita på. För man måste ju ha stora problem med magen om man skiter plastdunkar. Tyckte dessutom att jag kände en välbekant doft. Man kan ju undra hur länge denna verksamhet har pågått? Skithuset ligger ju bara ett stenkast från ett välkänt fängelse??

Dass på Långholmen

Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

  1. Och hur hängde det ihop med det där två dörrarna då?

    Fick du någon klarhet i frågan?

    SvaraRadera
  2. Gäss sidorna var också rödmålade på samma sätt som framsidan, men det var bara gjort som dekoration ..
    En dörr för alla kön och både för in och för utgång!!

    SvaraRadera
  3. Tamejfan.
    Det ser jag ju när jag tittar närmare.
    Tjusigt värre!

    SvaraRadera
  4. Hade varit kul om man hade fått se insidan också, men tyvärr var det låst!

    SvaraRadera