30 september 2007

Dagens Sanna

Efter den miserabla insatsen mot Degerfors, kan man söka svar på frågan "hur kunde det gå så här" på alla möjliga sportsidor. Man kan analysera och hitta orsaker, det kan ha varit gräsmattan, hörnflaggorna, domaren, till och mittlinjen kan ha varit så felplacerad, att detta störde dom igår helblåa eleganterna.

Men.

Personligen, vältränad i konsten att förlora, har jag redan gått vidare. Jag har erkänt oss som förlorare. Jag har bitit i det sura vulkanäpplet. Jag har t.o.m. kommit så långt i min bearbetning att jag numera endast 12 timmar efter den försmädliga förlusten tycker att alla degerforsare är värda segern. Dom behöver den betydligt mer än jag/vi och då inte bara sportsligt sett ...

Inte bara sportsligt sett???

Jag hittade den här bilden från Degerfors på "Det Sanna Degerfors " och då blir man ju lite ödmjuk! Om man bor i en ort med en sådan här miljö, då behöver man verkligen sportsliga framgångar.



Eller hur?

Och om du käre läsare av någon outgrundlig anledning inte håller med mig? Kolla in den här då!



Detta är ju skål tamefan värre än Ljusne och Söderhamn :-)

Så visst är dom värda en sportslig framgång!

Men.

Det jag funderar vidare på är varför den där jävla vulkanen, som ska finnas i närheten av Degerfors inte kunde få ett utbrott i veckan! Innan vi skulle komma på vårat eleganta besök! Innan matchen matchen igår! Så att vi sluppit spela! En inställd match är ju också en inställd match! Men hade vulkanen fått ett utbrott innan lördag hade vi ju inte förlorat. I alla fall inte ännu??!! Vi kunde ju t.o.m. ...

Förbannade jävla vulkan!! Det kändes ju så lavande!!

Andra bloggar om: , , , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Huvva och huvva-huvva!!

    (Men folkets hus var lite snyggt om man ser till skyltningen och dimensionerna. Huset är säkert skitfult.)

    SvaraRadera
  2. Entrédelen är tjusig, men resten kan väl diskuteras!

    SvaraRadera
  3. Vad är värre än Ljusne och Söderhamns norra stadsdel?

    Degerfors?

    Far min som står för foto på Söderhamn...

    SvaraRadera
  4. Exakt!
    Det känns som om Degerfors leder knappt över både Ljusne och Söderhamn i den sanna ligan :-)

    Jag anade att ni var släkt när jag såg att fotografen hade samma efternamn!!

    Såg att ni blåste Selånger av banan igår!!
    Grattis!!

    SvaraRadera