27 oktober 2007

Dagens Ödematcher

Runt klockan 16.00 idag vet vi i vilken serie det gamla storlaget Öster spelar nästa säsong. Jag vill inte spekulera, jag vill inte ens tippa och några tips till tränarduon har jag inte! Jag litar fullständigt på dom.

Men.

Det jag vet är att det är en perfekt dag för att avsluta fotbollssäsongen, det är fuktigt, det är dimmigt, det kommer att bli några lysande inslag i dagens spotsändningar. Glädje och sorg från två olika arenor och med fotbollsplaner i bakgrunden, som ser ut som en leråker ...

Bara det inte blir ...

Kråkorna kraxar utanför i den dimmigt höstgula trädgården och det värsta med kråksången är att jag hör hur dom sjunger att dom eleganta rödblåa inte har avgörandet i sin egna fötter! Jävla gamar, f'låt kråkor!

Det räcker inte med att vi slår Enköping på Enavallen, J-Södra och/eller Falkenberg måste tappa poäng.

Dagens viktiga matcher i årets sista omgång i Superettan 2007:
Alla matcher börjar kl. 14.00

Enköping - Östers IF
J-Södra - Sirius
Mjällby - Falkenberg

Sa jag det?
Sa jag det att kråkor påminner mycket om gamar ...

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar