30 oktober 2007

Dagens Höjdare

Hur var det han sa han Engdahl?
Äntligen ...
161 våningar.
Kanon.
Nu snackar vi höjdare.
Men.
Så läser jag det finstilta??
161 våningar uppdelat på 12 skrapor??
Aha.
Hrmf.
Tebacks till ruta Svea Torn ...

Varför bara 22??
Kungsholmen tål väl mer än så.
För att inte tala om Liljeholmen.
Där har dom ju aldriga varit speciellt veka (!)
Men.
Man får vara nöjd med det lilla, som flickan sa till pojken i hagen ...

Det man sen kan fundera på är hur dom ska få ihop det rent matematiskt?
För om min kalkylator funkar.
Så ...
.. blir det 13,416666666666666666666666666667 våningar/skrapa??

Uppdaterat 30/10
Även DN växer på höjden


Andra bloggar om: , , ,

8 kommentarer:

  1. I kista är det i alla fall på gång en riktig skrapa med 41 våningar.
    Alltid något...

    SvaraRadera
  2. Ja, Kista kan man lita på i alla väder!
    41 våningar nu snackar vi skrapa!!

    SvaraRadera
  3. Din kampanj mot högre höjder är utmärkt. Men var är detta mjäkbygge? Har du någon länk att spana på?

    SvaraRadera
  4. Vad sägs om en kampanj för att bebygga Gärdet med härlig stadsbebyggelse?

    SvaraRadera
  5. Min kampanj når högre och högre ...

    Någon länk har jag inte, hittade detta via .se, men det bör väl finnas något på stockholm.se (typ)

    Ang. Gärdet.
    Inte mig emot.
    Närmast Filmhuset vore det väl perfekt att dunka dit ett par tre fyra ståtliga trumpetstötar :-)

    SvaraRadera
  6. Jag är en yimby!
    YES in my backyard! :)
    (Till skillnad från NIMBY då).
    Jag bor på gärdet och jag säger. Bygg för i h-vete!
    Jag ser Svea torn om jag tittar ut genom fönstret och jag säger samma sak. Varför så få våningar?

    Om skrapan i kista kan man läsa här:
    http://www.yimby.se/2007/10/ny-skyskrapa-pa-gang-i-ki_356.html
    (Shameless plug ;)

    Och det mina vänner, det blir Stockholms första skrapa.
    Kista Science Tower är ingen skrapa och det förstår vem som helst som någongång tagit sig till en någorlunda stor stav utanför norden...

    SvaraRadera
  7. stor STAD skulle det stå såklart.

    SvaraRadera
  8. Stad skulle det va :-)
    Tur var väl det ... stor stav???

    Hahahaha.

    Ser att Kista Science Tower är en äkta Wingårdare!!

    Nu är vi tre som tycker att man kan bebygga Gärdet, nu har drakarna flugit färdigt :-)

    SvaraRadera