27 oktober 2007

Dagens Jämförelse

I en lång serie :-).
Jag bara älskar serier ...
Ska jag nu "på begäran" ...
Under rubriken Dagens Jämförelse ...
Jämföra dagens metropol med vykortens ...
Först ut blir Bangårdsgatan.
Då på den goda vykortstiden.
På Viktor Åstrands vykortsförlags tid.
Då såg det ut så här ...



Idag på Nikons tid ...
.. ser det ut så här ...
Visserligen är Skandia-Teatern ersatt med en pizzeria.
Men.
Visst är Vetlanda betydligt färggladare idag :-)



.. och ännu färggladare blir det om man betänker att just i detta hus, låg Café Svea där Vetlanda FF bildades och där de första tankarna om ett bandylag tänktes. Idag ligger "di gules" kansli i de gamla cafélokalerna!!

Andra bloggar om: , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Tack för den! Bra jobbat.
    Förutom färg, tak och funktion såg det ju sig likt ut.

    SvaraRadera
  2. Jag gör bara min plikt :-)

    Nu får vi hoppas att di röblå spelarna gör det samma så att jag får njuta av den goa korven på Grimsta i vår ...

    SvaraRadera