18 november 2007

Dagens Hill

Efter Berg kommer Hill.
Carl Fredrik Hill
Plus en annan favorit.
Gustaf Fröding
Hill och Fröding.
Nu möts dom.
För första gången.
Konstnären och poeten.
Rackstad museet.









Strandsvall
Vida havet svallar
mot en ödslig ö,
mot de urgrå hallar
går en evig sjö,
vågorna svalla,
bryta sig, kastas,
stänka, blänka, vrida
vita virvlar,
falla, vida
havets vågor
svalla
åter upp en sjö,
bryta sig kastas,
stänka, blänka,
rinna strida,
svalla, falla,
upp vräkes tång, vräks tång,
evig är havets gång,
endast för stunder står
stundom, när stiltje rår



värmlandsnytt

Andra bloggar om: , , , , ,

13 kommentarer:

  1. Var fan ligger Arvika??
    Jävla Arvika!!
    Kan ingen flytta Arvika till typ Alvik, där finns ju lediga tomter ..

    SvaraRadera
  2. "Var fan ligger Arvika??" - tänk det var precis min tanke. Varför inte flytta, iaf utställningen, till Abrahamsberg??

    SvaraRadera
  3. Inte mig emot, kanske vi skulle ta och maila den ansvarige på det däringa Rackstad, rackans bra idé eller ...
    Du först!!

    SvaraRadera
  4. Nja, alltså... Nä, gör't du!

    SvaraRadera
  5. OK.
    Då skriver jag typ ...
    "Vi är två kulturintresserade som gärna skulle vilja se att denna utställning kom till hufvudstaden.
    Vi röstade dessutom på att förslaget The Book Hill skulle bli Stockholms nya stadsbibliotek"

    SvaraRadera
  6. Hahaha! Vart skickade du det? Till Lagrell?

    SvaraRadera
  7. Nej till mussechefen!
    Fanns en mailadress på mussets sida!!

    "Hej!
    Såg inslaget om utställningen "Hill möter Fröding" på webben och detta är en utställning som jag gärna skulle vilja se.
    Men.
    Arvika ligger så långt bort :-)

    Finns det några tankar på att flytta den till kungliga ??? "

    SvaraRadera
  8. Topp! Du kunde dock hotat med Lagrell tycker jag men det kan du ta i uppföljningen.

    SvaraRadera
  9. Har inte hört ett ljud, inte ett tecken på liv?
    Finns Arvika??
    Är det en ny konspiration?
    Konspiration Hill??

    Hör jag inget inom 24 timmar, blir Lagrell-varianten, den funkar alltid!
    Skulle det mot all förmodan inte funka med Lagrell, kommer jag att hota med Lagerbäck, Horace och/eller Ingvar Oldsberg!

    SvaraRadera
  10. Låter som en kassaskåpsäker alternativ lösning. Men vart skickar du då gubbarna, jag menar om Arvika inte finns liksom VM 58 inte gjorde det...?

    SvaraRadera
  11. Om man blir hotad med Lagerbäck, Horace eller Oldsberg, då finns Arvika om inte på kartan så ...

    SvaraRadera