18 november 2007

Dagens Uppdrag

Dagens uppdrag.
Skulle kolla upp ett torn.
Ett litet silverfärgat torn på Östermalmstorg.
Ett torn som numera var inplankat!
Är/var det ett rymdskepp??

Jag var där!
Men inte fan vet jag mer nu.
Jo en sak vet jag.
Det kan vara ett rymdskepp!!
Hrmf.
Som lever ett dubbelliv!
"Dr Jekyll and mr Hyde??



Nåväl broder.
Nu kan du tukta din trumma ...
Ser fram emot ett svar!


Sett från den enklare sidan planket ...
.. från Brommahållet :-)


Hittade en annan mystisk platta.
På andra sidan torget!
Samband???



Andra bloggar om: , , ,

15 kommentarer:

  1. F*n du har hittat det!! Den hemliga genvägen till Brommaland. Eller Brommahålet som jag brukar kalla det. Det fungerar ungefär som ett sånt där maskhål man brukar tala om i sci-fi-sammanhang. In, och så vips är man i Brommaland. Det har något med rummet och tidens krökning att göra tror jag. Praktiskt.

    SvaraRadera
  2. Du avslöjade, men jag tar äran.
    Vi är vår tids Bratt och Gijjo :-)
    Från Sci-fi till verklighet och det gick som på räls ..

    SvaraRadera
  3. Hmmm vem vill man helst vara... Brått eller Giljotin...

    SvaraRadera
  4. Brått och straff!
    Halshuggning eller giljotihn
    Hrmf
    Du först :-)

    SvaraRadera
  5. Nej, min herre, jag ber jag ber. Ni först ;) Nä, förresten jag ska hädanefter be att få kallas Straff!!

    SvaraRadera
  6. Ännu ett alias :-)
    Martin Straff?
    Eller han straffet??

    Jag väljer då att vara .
    Nej du först!

    SvaraRadera
  7. Han Straffet, ja. Tjusigt.
    Vad då jag först? Igen?? OK, då väljer jag att kalla dig Ben Brottet.

    SvaraRadera
  8. Han Straffet, ja. Tjusigt.
    Vad då jag först? Igen?? OK, då väljer jag att kalla dig Ben Brottet.

    SvaraRadera
  9. OK.
    Då tar jag Giljolett the best a man can get!

    SvaraRadera
  10. Av en slump sprang jag på humor-TV-serien Grotesco på SVTs sida. Jag visste inte ens att serien fanns men nu kunde man kolla på den i efterhand. Ett avsnitt handlade om att man upptäckt en portal i Skärmarbrink som ledde till Göteborg anno 1973! Det var ganska kul. Ta en titt vetja.

    SvaraRadera
  11. Hurra i Haga :-)
    Den såg jag och där fanns en del matnyttigt, och tänk om jag då vetat om det jag idag vet!!
    Tunnelseendet!!

    Däremot höll avsnitt nummer tre inte riktigt samma höga klass, om nån regissör ... typ ...

    Avsnitt 2 har jag inte sett ...

    QUE

    SvaraRadera
  12. Var det om de hemliga dokumenten? I så fall håller jag med. En och annan go'bit men... Har inte sett någon mer själv men det kommer nog. Lustigt sammanträffande i alla fall. Imorgon ska jag ta en bild på ut och ingången här i Abris.

    SvaraRadera
  13. Gäss om att inte klippa i hemliga ..
    Har sett bättre
    Har haft roligare

    Ser fram emot bilder från Indien och ut igen!

    SvaraRadera
  14. Äh jag glömde Iniden och Uturden men det kommer ;)

    SvaraRadera
  15. Det är rätt folket och Folkan kräfva det!
    Uturden trista brommalyan nu och föreviga Den sanna verkligheten ...

    SvaraRadera