21 december 2007

Dagens Förskräckelse

Vi kom undan med blotta förskräckelsen ...
Snacka om sportklyscha.
Men idag är det den klyschan som gäller.
Vi vinner med 5-3 efter 0-2 i paus.
Och.
Ikväll heter den gula hjälten Denis Riabtjevksi.
Han gör det avgörande 5-3 målet i matchens ...
.. 89:e minut.
Apuh, apuh ...
Huvva, huvva ...

Dagens fulla omgång slutade:

Bollnäs - Broberg 9-4
Falun - Villa 4-8
Gripen - Edsbyn 2-8
Hammarby - Tillberga 8-2
Sandviken - Motala 9-2
Sirius - Vetlanda 3-5
Västerås - Vänersborg 15-1

Vilket bara är att jämföra med :-)

Kvällens viktigaste mål gjorde nog ändå Vänersborgs Glenn Skoglund, när han i den 86:e matchminuten slog in 1-15 mot Västerås. Det målet kan ni, som man brukar säga, suga på länge och ta med er till annandagsderbyt mot Gripen :-)

För övrigt gjorde Christoffer Edlund 3 mål!!
Och den gula löken blev en vitlök ...

Andra bloggar om: , , ,

6 kommentarer:

  1. Ja, tur jag tippa fel eller hur!
    Man kan inte ha rätt jämt....HAHAHA
    Grattis får man väl säga.

    SvaraRadera
  2. Ja och hade du fått rätt hade jag tamefan satt på mig mina gamla Edsbyskidor och du hade fått ett julbesök som du sent ...
    Men nu slapp jag det och det var nog tur, för jag minns inte var jag lagt min Swix blå :-)

    Dessutom zå tippade jag betydligt bättre än dig, jag prickade åtminstone in alla segrare ...

    SvaraRadera
  3. Jag skickar gärna ner en burk. Här finns det Swix i alla färger, nästan, men ingen snö.....

    SvaraRadera
  4. Låter kanon, jag har snö, men ingen valla, å andra sidan VI VANN och du tippade FEL :-)
    Så vi får avvakta till efter annandagen ...

    SvaraRadera
  5. Ja, visst fan var målet viktigt. Hade det blivit 15-0 hade snaran kommit fram.

    Har aldrig skämts så eller känt mig så förnedrad över att hålla på IFK, och då har jag ändå följt laget i 14 år.

    Inte blev det bättre av att man stod på Gripens hemmaplan Slättbergsbanan igår kväll och såg resultattavlan och hörde Griparna jubla.... Suck.

    Men vad är det man säger? När man nått botten kan det bara gå uppåt igen.

    SvaraRadera
  6. Hahaha nej längre ner kommer man nog inte så för er kan det från och med annandagen bara gå uppåt, dock kommer ni att få ett kortare stopp när bi besöker Kullen, men det är ju en annan historia.
    God Bandy Jul

    SvaraRadera