25 januari 2008

Dagens Intro

Introt till filmen "Åsa-Nisse och tjocka släkten" från 1963, visar visserligen upp ett vackert Skirö, och det kan lugnt användas som ett led i bevisföring för att filmerna om han oppfinnarn från Knohult spelades in i Vetlanda med omnejd, men för oss två som gillar Saul Bass är detta introt absolut ett steg bakåt!

Kanske.
Jag säger kanske.
Kanske beror detta på att detta var en få filmer om Åsa-Nisse, som inte regisserades av mästaren Ragnar Frisk??

gåsen bio
presenterar
Åsa-Nisse och tjocka släkten - Title Sequence





För övrigt kan jag meddela att jag efter ett vänligt påpekande, nu bytt namn på en känd skådespelarinna från Vetlanda. Rätt ska vara rätt. Heter farmor Eniz så gör hon, och då ska hon heta det även i Åsa-Nisses värld :-).

Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer:

  1. På den tiden var det klass på svensk filmproduktion!

    SvaraRadera
  2. Exakt och varför får aldrig han Frisk någon guldbagge??
    AVGÅ HELA FILMBRANSCHEN!!

    SvaraRadera
  3. Äsch, jag vet vad du menar, jag vet vart du vill, men ibland får man ju vara snäll även mot svensk film :-)

    SvaraRadera