18 januari 2008

Dagens Slas


"Så satt de där alltså tre av Den Gyldene Fredens stamgäster, med ryggen mot Tullgränd väntande på tecknet, den minsta strimman skulle belysa tolv tulpaner.
Strimman det talas om är en solstråle som vid tretiden en vårdag skall lysa på tulpanerna som står på borden som kallas åttiochnian och tulpaner i sådan belysning äger ingen annan krog i hela världen. Solen ska stå över Järntorget och i solstrimman inne i restaurangen skall lunchgästernas tobaksrök sakta leka i fint lagda slöjor.
Det är som att vänta på att en Nattens drottning ska slå ut.
Ingenting är vackrare att vänta på.
Ingenting är vackrare att se än att Fredens strimma kallar till vår."


ur Stig Claessons "En Stockholmsbok"

Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

  1. nu blev det kallare. Mycket kallare.

    SvaraRadera
  2. Och bara därför i all hemlighet, kan jag berätta att jag nu är klar med min tekniska utbildning och nu har "Hur avlångt är egentligen detta land" nyöverinspelad på DVD.

    Nu blev det varmare, eller hur!

    Men.
    Kylan kommer tillbaka :-)

    För när jag rippat den och gjort en vanlig filmfil i iMovie blev den 1,19 Gb stor. Huvva, Musti.
    Var kan man ladda upp en 1,19 Gb stor filmfil :-), tuben har max på 100 Mb, Vimeo 250 osv.
    Gjorde en webbanpassad kopia också men kvalitén, kvalitén ...
    Ska testa att upplåda den på tuben får vi se ...

    Filmen är enligt mitt sätt att avlångt se på livet, en 39 minuter underbar resa ...

    SvaraRadera
  3. Hm. GoogelVideo kanske? Du får ladda upp den på någon share-ställe också. RapidShare eller nåt...

    SvaraRadera