20 januari 2008

Dagens Slas



"Djurgårn, sa killen. Hade han sagt Gnaget. Man fattar ju om en kille säger Gnaget. Till och med IFK eller Hagalund eller Sumpan. Eller Älvsjö eller nåt annat insnöat lag i Tumba. Men Djurgårn. Hammarby, sa jag. Och så säger killen Djurgårn. Vi snacka bara lite löst. Vi snacka om gäng som vi tyckte skulle få finnas. Lag som vi kände för. Jag hade på halv pott sagt Reimers. Fast man känner ju mer för Hammarby. Hade jag sagt Reimers hade killen vissnat. Och så säger han Djurgårn. Jag vart förbannad. Ja först vart jag inte förbannad. Jag tänkte att killen fattar väl inte bättre."

Ur Stig Claessons "Supportern", 1962

Andra bloggar om: , , ,

14 kommentarer:

  1. Hahaha! Men BP då?? BP var tydligen inte ens aktuellt...! J*vla slasahas! :D

    SvaraRadera
  2. BP??
    Brommapojkarna.
    Om det bonnalaget hade kommit från Västergötland och haft en skomakare som materialare så kanske det hade varit med i han mästarens tankar, men ...
    J*vla BP!
    J*vla Bromma!

    Har du sett Den Avlånga??

    SvaraRadera
  3. Nä inte ännu men jag lovar att jag ska! Ska du lägga den på RapidShare eller nåt sånt?

    SvaraRadera
  4. Du behöver inte om du inte vill din j*vla slashas :-)

    RapidShare??
    Tänkte inte på det.
    Men det kan jag ju göra.
    Behöver man ha nåt konto där???

    SvaraRadera
  5. Nä, inte vad jag vet. Sen finns det ju en massa andra men det kanske är alltför snäva begränsningar där också. Här är förresten en uppställning av video-hostar:
    Comparison of video services

    SvaraRadera
  6. Merci.
    Jag reser till tjeckien och kollar och när det är incheckat och klart så ...
    Jag slovenien att fixa det, men först ska jag dansa på Tösse Bageriet :-)

    SvaraRadera
  7. Såg direkt eSnips?
    Där har jag ju ett konto!
    Men.
    Kan du och andra Slasfans ladda ner därifrån, det är frågan??

    SvaraRadera
  8. Jag kan nog för jag har konto oxå, men jag vet inte....

    SvaraRadera
  9. Hade han sagt Hagalund eller Sumpan, men Brommapojkarna!
    Han sa Brommapojkarna och trodde att jag skulle ladda upp och ut Slas till honom.
    Jag tänkte att killen fattar väl inte bättre :-)

    SvaraRadera
  10. eSnips sa NEJ.
    Men nu har jag hittat nåt som heter MediMax och dom verkar acceptera att man laddar upp en 1,1 Gb stor fil, tror jag, hittills går det bra.
    Sen får vi se om det går att dela ut den :-)))))

    SvaraRadera
  11. Kollade du Gåggel Vidjo ?

    SvaraRadera
  12. Nej, jag tog dom i en ordning efter en sida du tipsade om ...
    Men om det inte funkar på MediaMax, så hamnar jag väl för eller senare på gååååggggle ...
    Men just i detta nuvär 727 Mb uppladdade och det tar tid, jag började innan takläggningen på ett skithus och då var kl. typ 16.30 :-)

    SvaraRadera